Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق یک سند داخلی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده که به پایگاه خبری تحلیلی «اکسیوس» درز کرده است، ۸۲۳ کودک پناهجوی بدون همراه برای بیش از ۱۰ روز در بازداشت گشت مرزی آمریکا محبوس بوده‌اند.

طبق این گزارش، حداکثر زمانی‌که یک کودک طبق قانون می‌تواند در حبس گشت مرزی نگه داشته شود، ۷۲ ساعت است اما از روز شنبه‌ هفته جاری، سه هزار و ۳۱۴ کودک مهاجر بدون همراه بیش از این مدت مجاز در بازداشت گشت مرزی آمریکا بوده‌اند و از آن میان دو هزار و ۲۲۶ کودک برای بیش از ۵ روز و ۸۲۳ کودک بیش از ۱۰ روز در حبس گشت مرزی آمریکا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اسناد منتشر شده، روند بازداشت کودکان پناهجو در مرز آمریکا تسریع یافته است به طوری‌که در دوشنبه هفته گذشته تنها ۱۸۵ کودک پناهجو برای بیش از ۱۰ روز در بازداشت گشت مرزی آمریکا بوده‌اند و این رقم در یک هفته گذشته چهاربرابر شده است.

پیش از این نیز در خبری مشابه، پایگاه خبری اکسیوس طبق یکسری اسناد داخلی اداره مهاجرت و محافظت مرزی ایالات متحده گزارش کرده بود که بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی واشنگتن هستند (جزئیات بیشتر).

این خبر در حالی منتشر شده است که دموکرات‌ها بشدت از سیاست‌های دولت ترامپ در بازداشت کودکان مهاجر و جدایی آنها از خانواده‌هایشان انتقاد داشتند اما با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آمار و ارقام نشان می‌دهد که هنوز تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا بسیار بالا است.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علیرغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: گشت مرزی آمریکا بازداشت کودکان پناهجو بازداشت گشت مرزی آمریکا بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛  رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

ساعاتی پیش، پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا یورش برده و ده‌ها دانشجو را در همبستگی با مردم فلسطین تجمعات مسالما آمیزی را برپا کرده بودند، به طرز وحشیانه‌ای دستگیر کرد. این در حالی است که مسئولان این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که می‌توانند وضعیت را کنترل کنند و نیازی به حضور نیروی سرکوبگر در محیط آموزشی وجود ندارد.

طی دو هفته گذشته، اعتراضات دانشجویی طرفدار فلسطین به دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است و ایالات متحده آمریکا از کالیفرنیا در غرب دانشگاه کالیفرنیا- لس آنجلس، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ... تا ایالت‌های شمال شرقی  کلمبیا، ییل، هاروارد، یوپن شاهد اعتراضات دانشجویی حمایت از مردم فلسطین بوده است.  

دیگر خبرها

  • هجوم پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و بازداشت حدود ۳۰۰ دانشجو
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا