Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@02:01:50 GMT

چند راهکار ساده طب سنتی برای درمان "نفخ شکم"

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۷۶۸

به گزارش تسنیم؛ افزایش "نفخ شکم" در بچه‌ها و بزرگسالان در فصل بهار تا حدی طبیعی است، برای پیشگیری از شدت آن، استفاده از "دمنوش ترخون" بسیار کمک‌کننده است.

برای سلامت دستگاه گوارش خود، می‌توانید روزی یک بار، دمنوش ترخون استفاده کنید البته استفاده از ترخون تازه بهتر از خشک شده آن است.

"پیاده‌روی" در ساعات اولیه شب در بهار، میتواند فشار زیاد بخارات را از روی قلب برداشته و باعث کنترل فشار خون و آرامش قلب شود؛ باید بدانیم همانطور که در کوهستانها، گرم شدن زمین باعث ذوب شدن برفها شده و رودخانه‌ها خروشان و جوشان می‌شود، در بدن ما نیز بلغم منجمد شده در فصل زمستان، در فصل بهار ذوب شده و به حرکت در آمده و تولید دردهای مفصلی و کوفتگی صبحگاهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام "روغن‌مالی" بخصوص روغن زنجبیل و سیاهدانه و حتی زیتون روی بدن باعث نرم شدن سریع بلغم شده و دردهای بدن را بخصوص در سالمندان به حداقل می‌رساند؛ پس روغن‌مالی به بدن بخصوص در پس از حمام را فراموش نکنید‌!

بهار بهترین و معتدل‌ترین فصل سال، مزاج گرم و تری دارد؛ با شروع بهار، افراد دچار سستی و خواب‌آلودگی شده و کسل و بی‌حوصله هستند؛ گرما و رطوبت برای حفظ سلامت لازم است؛ در آب باکتری به نام ecoli وجود دارد که بسیار متنوع است و وجود آن در آب تا حدی مجاز است.

معمولا آب به آب شدن و استفاده از آبهای مناطق مختلف در طول سفر به‌دلیل تنوعی که این باکتری دارد باعث ایجاد حالتی از اسهال می‌شود که به آن اسهال مسافرتی می‌گویند؛ این اسهال بیمارگونه نیست و تب و لرز نمی‌دهد و دلیل آن، این است که  بدن با باکتری ecoli آن منطقه سازگاری ندارد.

همانطوریکه چشمه‌ها در فصل بهار جاری می‌شوند، عروق بدن نیز در این فصل باز شده  و با گرم شدن بدن، بخارات زیادی به طرف مغز حرکت می‌کند، شیرینی خواب بهار، یکی از بهترین نعمتها است؛ تلاش کنیم از خواب شروع شب بهار، بهره‌مند شویم هر چند بیداری صبحگاهان در بهار و حضور در طبیعت، نمود تجربه حیات مجدد خلقت است؛ خواب ظهر بهاری را کوتاه و خواب شب را طولانی‌تر تجربه کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) یک روش هوشمندانه برای اتصال ۵ لوله پی وی سی آب به یکدیگر (فیلم)

دیگر خبرها

  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها