Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی اردیبهشت ماه سال ۹۹ در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

فراخوان بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان بیست و هشتمین دوره این جایزه را منتشر و اعلام کرد این دوره از جایزه با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) به زبان‌های گوناگون در کشور‌های مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انتشار دو فراخوان برای جایزه کتاب سال/ ۲۳ عنوان رمان نوجوان کانون صوتی می‌شوند

ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شد

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، با صدور حکمی ایوب دهقانکار را به عنوان سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منصوب کرد.

سی و هشتمین جایزه کتاب سال فراخوان داد

سی و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی ایران، حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت کرد با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال جاری به دبیرخانه کتاب سال، به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه اول، کد پستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵ ارسال کنند.

تشریح برنامه‌های وزارت ارشاد برای جبران خسارت‌های کرونا

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی اقدامات این معاونت در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام از بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی حمایت شد.

اجرای طرح «بهارانه کتاب۹۹» با اعتبار۲۰ میلیارد ریال

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه میزان یارانه اختصاص یافته به طرح «بهارانه کتاب۹۹» ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰درصد است، گفت: با توجه به مضیقه مالی دولت و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این میزان یارانه با توجه به دغدغه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتابفروشان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فروش ۲۶۵ هزار جلدی دختر شینا اجرای طرح «بهارانه کتاب۹۹» با اعتبار۲۰ میلیارد ریالی

برگزیدگان جشنواره خاتم معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره خاتم در دفتر نشر فرهنگ اسلامی با حضور علی اکبر اشعری رئیس جشنواره خاتم، مجید قیصری دبیر جشنواره و مصطفی رحماندوست داور بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم، بدون حضور شرکت کنندگان برگزار شد.

محمدرضا سنگری رئیس هیئت علمی جشنواره خاتم در خصوص این رویداد ادبی گفت: در این سال‌ها داستان‌هایی در خصوص پیامبر اکرم نوشته شد. این جریان که به بالندگی و شکوفایی رسیده است، بخشی از ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال را در بر می‌گیرد. امسال برگزاری اختتامیه جشنواره خاتم با ماه نزول قرآن همراه شد. خداوند در قرآن می‌فرماید: پیامبر برای شما اسوه است. پیامبر عزیز و بزرگوار نمونه و الگویی برای خط سیر و زندگی ماست که می‌تواند ما را به زیباترین زیست برساند. هیچ کس نیست که به دنبال الگو نباشد.

بیشتر بخوانید

معرفی برگزیدگان جشنواره ادبی خاتم/ شاعران امسال توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب را نیافتند

برپایی وعده سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب در حوزه هنری

تازه‌ترین نشست «دیدار ماه» با اجرای مرتضی امیری‌اسفندقه که به‌جای مراسم شعرخوانی شاعران که هر سال در محضر رهبر انقلاب در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شد، به میزبانی حوزه هنری و با حضور جمعی از شعرا و برخی از مدیران حوزه هنری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، محمد حمزه‌زاده، عباس حسین‌نژاد، محمد زرویی، مجدالدین معلمی، عباس محمدی، عبدالحمید قره‌داغی، علی فروزان‌فر، حیدر ایمنی و برخی از مدیران ستادی حوزه هنری برپا و به‌صورت زنده و مستقیم ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه چهار سیما جمعه شب ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان پخش شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جایزه ادبی جشنواره خاتم بهارانه کتاب حوزه هنری کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین