Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : غلات مانند گندم و جو جزو محصولات راهبردی محسوب می‌شوند و توسعه سطح زیر کشت آنها یکی از رویکرد‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

او افزود: بر اساس آمار، وسعت زیر کشت جو در سال زراعی جدید (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در مقایسه با سال زراعی گذشته (۱۳۹۸-۱۳۹۹) حدود هفت و هفت دهم درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: امسال ۱۶ هزار و ۵۴۵ هکتار از از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان سمنان آبیاری می‌شود و در اصطلاح جو آبی گفته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود : امسال از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان، چهار هزار هکتار جو دیم‌کاری شده است.

رضایی گفت : در کشت دیم تنها بارش‌های آسمانی تأمین‌کنندهٔ آب مورد نیاز کشتزار و زمین کشاورزی هستند و این روش از آبیاری و کشت مربوط به مناطق شرق استان سمنان و بیشتر مربوط به شهرستان میامی است.

او افزود : پارسال (سال زراعی۱۳۹۸-۱۳۹۹) وسعت زیر کشت جو در استان ۱۹ هزار و ۶۹ هکتار به روش دیم و آبی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : پارسال کشت جو در وسعت ۳‌ هزار و ۹۷۰ هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار و ۹۹ هکتار به روش آبی در اراضی کشاورزی استان سمنان کاشته شد.

رضایی افزود : افزایش عملکرد تولید غلات به ویژه گندم و جو در افزایش بهره وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی است که با به کار گیری تمام ابزار و تامین بذر گواهی شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی منابع آبی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک شکارچی که اقدام به شکار یک راس کل وحشی در شهرستان کامیاران کرده بود به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: این شکارچی غیر مجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضائی به جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران دستگیر شد و پس از پیگیری‌های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 751252

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی