Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:57:10 GMT

مسکو: پوتین برنامه‌ای برای گفت‌وگو با بایدن ندارد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۱۲۹۶

آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال گفت‌وگوی میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا پس از اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین تصریح کرد که به دلیل عدم آمادگی واشنگتن برای گفت‌وگو، پوتین نیز برنامه‌ای در این خصوص ندارد.

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده است که رئیس‌جمهور روسیه عصر روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که به وزارت خارجه دستور داده تا مراحل آماده‌سازی گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا را که می‌تواند در روز ۱۹ مارس یا دوشنبه ۲۲ مارس (دوم فروردین ماه) انجام شود، آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این اظهارات پوتین، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن در زمان مناسب با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن آغاز شد که بایدن در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» خطاب کرد و با اتهام‌زنی به وی در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت شود، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

پوتین نیز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه در پاسخ به این توهین‌های بایدن گفت که هرکس حرف بد بزند به خودش برمی‌گردد و وی را برای یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به چالش طلبید.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز در یک کنفرانس خبری با رد دعوت پوتین از جو بایدن برای شرکت در گفت‌وگوی تلویزیونی زنده، این بهانه را مطرح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به شدت مشغول امور دیگر است و وقت ندارد.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوتین جو بایدن جمهور روسیه رئیس جمهور گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها