Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا تاجگردون، عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره افزایش قیمت بنزین و حوادث آبان ۹۸ گفت: در جلسه شورا تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند، اما عده‌ای این اطمینان خاطر را به رئیس‌جمهوری دادند که اتفاقی نمی‌افتد و گفتند فقط ۲ یا ۳ نقطه شلوغ می‌شود که جمعش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از گفت و گوی او با ویژه نامه اعتماد را در ادامه بخوانید.

شما عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی بودید آن هم در دوره‌ای که حکم به افزایش قیمت بنزین داده شد. این تصمیم درست بود؟

ما گاهی دو رویی را در دو جریان سیاسی کشور شاهد هستیم که یکی از مصادیقش در ماجرای بنزین بود. من رئیس کمیسیون تلفیق بودم. تقریبا تمام آنان که با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده بودند در کمیسیون تلفیق پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده بودند. از راست مثل امیرآبادی فراهانی و پژمانفر گرفته تا چپ چپش مثل آقای مطهری و وکیلی. همه این مطالبه را داشتند فقط تفاوت در روش‌ها بود و البته قیمت‌ها. تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد با این مساله مخالف بودند. این‌ها نتوانستند به توافق برسند، ولی جای دیگر به توافق رسید.

مساله همان نهاد است. قانونا تنها مرجعی که می‌توانست حکم به افزایش قیمت بنزین دهد، مجلس بود.

آن نهاد با دستور رهبری شکل گرفته و سه نهاد حاکمیتی در آن نشستند و تصمیم گرفتند. اینکه آنجا چه‌ها گذشت هم مفصل است فقط نمی‌دانم بگویم یا نگویم فقط در همین حد بگویم که استارت ردصلاحیت من از همان جلسه زده شد.

چه اتفاقی در آن جلسه افتاد؟

ببینید در آن جلسه من و آقای لاریجانی نظرات خاص خودمان را داشتیم و آن را هم بیان کردیم. در جلسه تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند. این تصمیمی بود که ما گرفتیم، ولی به یک‌باره شب دیدیم که صدا و سیما افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد.

قبول دارید که این اتفاق و آن حکم رهبری باعث سرخوردگی مجلس شد؟ خاطرتان هست که امیدی‌ها دیگر نمی‌دانستند باید چه اقدامی انجام دهند و به فکر استعفا افتادند.

بله؛ ما طرحی نوشته بودیم که این تصمیم را متوقف کنیم. من خودم به رئیس‌جمهوری گفتم تحت هر شرایطی فردا این طرح در مجلس متوقف خواهد شد. اگر این اتفاق می‌افتاد دیگر این همه آدم کشته نمی‌شد.

به نظرم یک روزی یک گروهی باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در این ماجرا و تصمیم باشند. چه آنان که این اطمینان خاطر را به رئیس‌جمهوری دادند که اتفاقی نمی‌افتد و گفتند فقط ۲ یا ۳ نقطه شلوغ می‌شود که جمعش می‌کنیم و چه سایر افراد. این افراد باید پاسخگو باشند. البته بگویم که ساختار انرژی حکم می‌کرد که قیمت بنزین افزایش پیدا کند، ولی تدبیر حکومت در شیوه اجرای آن است. بقیه‌اش که فرمول اقتصادی است.

تدبیر در اتخاذ تصمیم درست است. از کسی باید ایراد گرفت که گزارش داد همه چیز امن است و خبری نیست. بعد هم که می‌بینند خبری هست، بروند و بگویند رهبری هم بیانیه دهد. این ظلم به رهبری است، اما باید ببینید چه کسی ریشه این اتفاقات را فراهم کرد که آن همه جوان کشته شدند و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند. این‌ها بالاخره مشخص خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: غلامرضا تاجگردون حوادث آبان افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم