Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:45:31 GMT

اتحادیه اروپا پس از 32 سال چین را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۱۷۶۶

اتحادیه اروپا پس از 32 سال چین را تحریم کرد

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، رسما توافق کردند که شماری از مقامات دولت چین را به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور، تحریم کنند. این نخستین بار در 32 سال اخیر است که اتحادیه اروپا دست به چنین اقدامی در برابر چین می ‌زند.

تحریم‌ های تصویب شده شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی چهار فرد چینی و یک نهاد از این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است نام‌ های این افراد و نهاد بعدتر در اختیار رسانه ‌ها قرار داده شود.

مطابق این تحریم‌ ها، از این پس شهروندان و شرکت ‌های اروپایی اجازه ارتباط مالی با این افراد و شرکت‌ ها نخواهند داشت.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در این خصوص گفت: «ما از این ابزار جدید تحریم برای دفاع از حقوق بشر استفاده خواهیم کرد همچنان که در مورد الکسی ناوالنی (در روسیه) از آن بهره گرفتیم.»

یک دیپلمات اتحادیه اروپا پیشتر در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفته بود: «این اقدامات محدود کننده علیه نقض جدی حقوق بشر توسط دولت چین اتخاذ می‌ شود. مقام ‌های چینی حقوق بشر را در قبال اقلیت مسلمان اویغور نقض می‌ کنند و باید برای این منظور اقداماتی صورت می ‌گرفت.»

این مقامات، دولت چین را به نقض سیستماتیک حقوق این افراد متهم می‌ کنند، اما چین این اتهامات را بی ‌اساس می‌ خواند.

فعالان و کارشناسان حقوقی سازمان ملل می ‌گویند دست‌ کم یک میلیون مسلمان در اردوگاه ‌های منطقه دورافتاده در غرب «سین کیانگ» بازداشت شده ‌اند. چین همچنین متهم است که این اقلیت مسلمان را تحت شکنجه، کار اجباری و همچنین عقیم ‌سازی قرار می ‌دهد. اتهامی که مقامات پکن آن را رد می ‌کنند.

پیش از این و در واکنش به اقدام تازه اتحادیه اروپا «ژانگ مینگ» سفیر چین در اتحادیه اروپا با هشدار نسبت به ایده اعمال تحریم علیه مقام‌ های چینی گفته بود: «تحریم ‌های مبتنی بر دروغ می ‌تواند به عنوان حمله عمدی به امنیت و توسعه چین تعبیر شود. مسئولیت حفاظت از امنیت و رفاه مردم در چین بر عهده دولت چین است.»

سفیر چین در اتحادیه اروپا در این باره اضافه کرد: ما خواهان تقابل نیستیم و به گفت و گو علاقه‌ مندیم؛ اما اقدام برای تحریم یک نوع تقابل ارزیابی می ‌شود. ما از اتحادیه اروپا می ‌خواهیم که بیشتر در این خصوص بیندیشد و سپس تصمیم بگیرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اتحادیه اروپا چین اروپا تحریم چین سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟