Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:09:40 GMT

وزش باد شدید در راه است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۱۸۲۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین هشدار سازمان هواشناسی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

این رخداد‌ها سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ در مناطق نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و شمال کردستان، و چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان و جنوب اردبیل دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، تاخیر یا لغو پرواز‌ها از اثرات این مخاطره است.

توصیه می‌شود از بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، سفر‌های برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی خودداری شود.

همچنین از اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تا اواخر وقت شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی پیش بینی می‌شود.

این مخاطرات سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، ایلام، چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۴ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی اصفهان، قم، قزوین، سمنان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ارتفاعات تهران، البرز و مازندران، پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۵ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان، جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب خراسان رضوی، جنوب قم، مرکزی و شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، جنوب قم پیش بینی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری آذربایجان شرقی آذربایجان غربی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه‌ی‌ بارشی از امروز (سه شنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که در نیمه غربی و نواحی شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در ساعاتی از روزهای پنجشنبه و جمعه و در مناطق یاد شده، با آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ساعتی از امروز و فردا، به دلیل تقویت نسبی بادهای جنوبی در منطقه، امکان نفوذ غبار نسبتاً رقیق به نیمه غربی (بویژه در مناطق مرزی) چندان دور از انتظار نمی باشد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت ناپایداری کاسته می شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش هایی همراه با رعدوبرق در سطح استان خواهیم بود.

به گفته زورآوند دمای روزانه‏ هوا که از امروز تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6092114

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه
  • تصادف شدید جاده سلماس در آذربایجان غربی (فیلم)
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان