Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آمارهای منتشر شده رسمی از وضعیت کرونا در استان کردستان حکایت از روند افزایشی تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، باوجود گذشتِ بیش از یک‌سال از ورود ویروس کرونا به کشور، کماکان این ویروس در حال گردش بین مردم بوده و اکنون شمار مبتلاشدگان به نوع جهش‌یافته آن؛ انگلیسی روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار علوم پزشکی، در حال حاضر 154 بیمار بستری و 26 نفر از بیماران کرونایی به‌دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند. همچنین در طول یک هفته اخیر به‌جز روزهای 25 و 27 اسفندماه سال گذشته که بدون فوتی بوده، مابقی روزها یک فوتی و امروز نیز 3 بیمار کرونایی در استان جان باختند.

آمارهای منتشر شده رسمی از استان کردستان در همه‌گیری کرونا در طول هفته گذشته بیانگر روند افزایشی تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تداوم سهل‌انگاری کنونی، آمارها در این ایام تعطیلات نوروز بیشتر و نگران‌کننده خواهد شد.

محمدابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ورود به شهرهای نارنجی از شهرهای دیگر و خروج از آن‌ها از سوی ساکنان بومی ممنوع است، می‌گوید: در حال شهر دیواندره، سقز و بانه در وضعیت نارنجی قرار داشته و مابقی شهرهای استان زرد هستند.

وی به مهمانان نوروزی و کسانی که به شهرهای نارنجی استان کردستان سفر کرده‌اند، هشدار داد و افزود: باید مسافران ظرف 72 ساعت این شهرها را ترک کنند، در غیر این‌صورت اعمال قانون می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان فهیم در این شرایط حساس از برگزاری مراسمات عروسی و ختم و حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کرده و ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حتماً از ماسک استفاده کنند.

آخرین وضعیت کرونا در ایران| زنگ خطرِ افزایش تدریجی مبتلایان و فوتی‌های کرونایی/ سفر به چه شهرهایی همچنان ممنوع است؟ + نقشه و نمودارآمار کرونا در ایران| فوت 80 نفر در 24 ساعت گذشته

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی روبه افزایش است، می‌گوید: این جهش در نقاط مختلف کشور و استان کردستان مشاهده و موجب نگرانی شده است.

وی با اشاره به آخرین بررسی‌هایی که از کل نمونه‌های بیماران کرونایی کردستان در یک روز کاری صورت گرفته است، اذعان کرد: به صورت میانگین حدود 30 درصد بیماران با علائم کرونا، مبتلا به ویروس جهش یافته هستند.

به گزارش تسنیم؛ بر اساس اظهارات مطرح شده مسئولان استانی، وضعیت کرونا در استان خطرناک و بحران‌آفرین است، حال می‌ماند خود مردم که آیا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در مراسمات و تجمعات توجه و حساس خواهند شد یا همچنان با بی‌تفاوتی‌شان، در ایجاد پیک جدید و تبعات خسارت‌بار و جبران‌ناپذیر نقش خواهند داشت!

در ادامه جدولی از وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان از روز 25 اسفند ماه سال گذشته تا 2 فروردین‌ماه جاری را می‌بینید:

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتی های کرونا استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس