Web Analytics Made Easy - Statcounter

حملات انصارالله به عربستان سرانجام این کشور را مجبور کرد که طرح صلح خود برای پایان دادن به جنگ یمن ارائه کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو از شبکه الجزیره قطر، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه شب از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهاماتی علیه انصارالله مدعی شد که این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برفرحان افزود: بازگشایی فرودگاه صنعا برای انجام برخی پرواز‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و کاهش محاصره فرودگاه الحدیده از مفاد این طرح است.

وی مدعی شد: ما همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که در صورتی که حوثی‌ها با این پیشنهاد موافقت کنند، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

این طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که روز جمعه نیرو‌های یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن تایید خبر حمله پهپادی، محل آن را «پالایشگاه ریاض» اعلام کرد و مدعی شد که هیچ کسی در این حمله کشته و مجروح نشده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، یک مقام مطلع در وزارت انرژی این کشور گفت که بر اثر این حمله، آتش سوزی رخ داد.

پیش از این نیز نیرو‌های انصارالله توانسته بودند بار‌ها تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در مناطق مختلف عربستان را هدف حملات خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انصارالله یمن عربستان جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:  محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد