Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:07:10 GMT

طرح پیشنهادی ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۲۴۰۱

طرح پیشنهادی ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان از طرح پیشنهادی ریاض برای پایان جنگ یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه سعودی همچنین مدعی شده که طرح ریاض مبتنی بر طرح پیشین ارائه شده از سوی سازمان ملل در خصوص آتش بس سراسری در یمن، رفع محاصره و از سرگیری مذاکرات سیاسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود عنوان می‌کرد، در این خصوص گفت: طرح ابتکاری (عربستان) به محض موافقت جنبش انصارالله، به اجرا در خواهد آمد.

فیصل بن فرحان در بخش دیگری از سخنان خود با هدف سرپوش گذاشتن بر ۶ سال جنایات خود در جنگ یمن بار دیگر به یاوه گویی علیه ایران پرداخت و گفت: حوثیها باید تصمیم بگیرند که آیا منافعشان در اولویت است یا تهران.

در حالیکه شش سال از مقاومت ملت و ارتش یمن می گذرد و همچنین در روزهای گذشته شدت حملات ارتش این کشور به عمق امنیتی سعودی افزایش پیدا کرد سرانجام ریاض  مجبور به ارائه پیشنهاد آتش‌بس شد.

این در حالی است که سال‌های گذشته سعودی‌ها بارها تلاش کردند تا به طور آبرومندانه از باتلاق یمن خارج شود و حتی تلاش کردند تا از سازمان های بین المللی یا آمریکایی ها یا برخی کشورهای اروپایی به عنوان میانجی استفاده کنند.

اگر چه  وزیر خارجه عربستان تلاش کرده است تا در ارائه پیشنهاد آتش بس نگرانی و لحن ملتمسانه سعودی ها برای پایان جنگ را پنهان کند اما بسیار مشخص است که حملات  ماه‌های گذشته فشار زیادی را به سعودی‌ها و ائتلاف آنان وارد کرده است.

لازم به ذکر است محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن بر ضرورت رفع کامل محاصره این کشور تاکید کرد.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اعلام این مطلب افزود: در آستانه ورود به هفتمین سال جنگ یمن به کشورهای متجاوز یادآور می‌شویم که محاصره یمن باید به طور کامل رفع شود.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت: ضروری است میان آنچه حق انسانی است، همچون بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده با مسائل سیاسی و نظامی تفاوت قائل شد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

کد خبر 5174419

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی فیصل بن فرحان جنگ 2015 یمن یمن انصارالله ایالات متحده امریکا جو بایدن عربستان سعودی ایران جنگ 2015 یمن رژیم صهیونیستی روسیه افغانستان سوریه برجام عراق ولادیمیر پوتین آنتونی بلینکن کره شمالی جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • نه به عربستان: ستاره بارسا تصمیمش را گرفت
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟