Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@13:30:06 GMT

نکات پزشکی ویژه نوروز

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۱۰۸

فصل بهار زمان مناسبی برای تجدید نظر درباره رژیم غذایی، فعالیت بدنی، برنامه خواب و موارد دیگر در رابطه با سلامت جسم و روان است. خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: متخصصان بهداشت در آستانه بهار، پیشنهاد‌هایی را برای شروع سالم این فصل ارائه داده‌اند که به شرح زیر است:   بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات تازه و فصلی پر کنید: دکتر مصباح کین، متخصص بهداشت عمومی در دانشگاه پزشکی واشنگتن در سیاتل یادآوری می‌کند که بهار و تابستان زمان خرید میوه‌ها و سبزیجات تازه فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توصیه می‌کند تا در صورت امکان، محصولات ارگانیک را خریداری کنید و به جای استفاده از روغن‌های تصفیه‌شده، چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها را مورد توجه قرار دهید.   در مصرف گوشت‌های کبابی افراط نکنید: به گفته دکتر کین، مجبور نیستید که از این غذا‌ها صرف‌نظر کنید، اما برای کاهش مصرف چربی‌های ناسالم که باعث مسدود شدن شریان‌ها می‌شوند به دنبال گوشت‌های کم‌چرب باشید و از مصرف میان وعده‌های سرخ شده خودداری کنید.   یک غذای جدید را امتحان کنید: انتخاب غذا‌های مختلف با رنگ‌های مختلف و از گروه‌های مختلف، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی را فراهم می‌کند؛ بنابراین نوبت دیگری که به بازار مراجعه کردید، میوه یا سبزی‌هایی را که قبلا امتحان نکرده‌اید، انتخاب کنید.   سبزی چلیپایی بخورید: سبزیجات چلیپایی مانند انواع کلم حاوی ویتامین C، فیبر و فولات هستند و کالری کمی دارند. این سبزی‌ها سرشار از مواد گیاهی شیمیایی هستند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند.   مراقب برنامه خواب‌تان باشید: اگر روز‌های تاریک و سرد زمستان برنامه خواب شما را از مسیر خارج کرده است، دوباره می‌توانید آن را تنظیم کنید. چهار ساعت قبل از خواب از انجام ورزش‌های با ریتم تند و مصرف غذا‌های پرچرب یا کافئین اجتناب کنید. هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شوید و در حالت ایده‌آل با قرار گرفتن در معرض نور روز و همچنین اتاق خواب را شب‌ها تاریک و خنک نگه دارید. بیشتر بخوانید: صدای تق تق زانو نشانه چیست؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: سلامت تغذیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده