Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:07:01 GMT

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعاء

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۱۱۵

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های انصارالله یمن می‌گویند جنگنده‌های ائتلاف سعودی به چند نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین‌المللی صنعا حمله کرده‌اند.

این خبر ساعاتی بعد از آن گزارش شده که عربستان سعودی گفت ریاض ابتکارعملی برای پایان دادن به جنگ یمن آماده کرده است. حمله به فرودگاه صنعا در حالی صورت می‌گیرد که وزیر خارجه سعودی گفته بود ائتلاف سعودی حاضر است در چارچوب این ابتکار، محاصره اعمال‌شده علیه فرودگاه صنعا را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از «فیصل بن فرحان» گزارش داد که عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصار الله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات به این طرح عربستان واکنش نشان داد و گفت که طرح سعودی‌ها جدید نیست.

او در توییتی نوشت: «عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد».

وزیر خارجه سعودی همچنین گفت که ائتلاف سعودی به یمن اجازه خواهد داد فرودگاه بین‌المللی صنعاء برای شمار محدودی از مقاصد بین‌المللی و منطقه‌ای پرواز مستقیم داشته باشد.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن در حالی وارد هفتمین سال می‌شود که ریاض به اذعان سازمان ملل متحد، در برابر بیش از پنج دور مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت و عمان و اردن سنگ‌اندازی کرده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع کرده است.  این اقدام در حالی انجام می‌شود که ائتلاف در توافق استکهلم (۲۰۱۸) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان‌دوستانه کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا کنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا ائتلاف سعودی صنعا فرودگاه عربستان سعودی فرودگاه صنعا ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد