Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مرور اتفاقات مهم فوتسال ایران در سال 1399 پرداخته ایم.

فوتسال ایران هم مثل سایر ورزش های کشور در این سال فراز و نشیب های زیادی داشت. متاسفانه در خصوص مرور تمامی ورزش ها، باید از واژه کرونا استفاده کنیم چرا که این ویروس بود که زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت زندگی مردم را تغییر داد. فوتسال هم به عنوان یکی از مهمترین ورزش ها در سرتاسر دنیا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و دیدیم که در ابتدای سال 99 فیفا به طور رسمی تصمیم گیری برای برگزاری یا عدم برگزاری رقابت های جهانی را به ماه بعد آن یعنی اردیبهشت موکول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان نیز اهالی فوتسال ایران در لیست ترین های جهان قرار گرفتند.

فوتسال پلنت که یکی از مراجع مهم دنیای فوتسال به شمار می رود، در آن زمان تصمیم به اعلام ترین های سال 2019 کرد. گلاره ناظمی، داور بانوی فوتبال کشورمان در بین نامزدهای برترین داوران زن جهان با 273 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در بخش بهترین بازیکنان زن جهان، سارا شیربیگی در رده ششم قرار گرفت. همچنین فرزانه توسلی در بخش بهترین دروازه بانان زن در رده هفتم ایستاد. مهدی جاوید، ملی پوش با ارزش فوتسال کشورمان نیز هم در بخش برترین بازیکنان جهان در رتبه هشتم قرار گرفت.

گلاره ناظمی

اندکی گذشت و جامعه فوتسال کشور به زندگی با کرونا عادت کرد. تصمیم براین شد که فینال مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران برگزار شود که بازی رفت فینال میان گیتی پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان با برتری 4-3 مس پایان یافت. در همان زمان زمان برگزاری اردوی تیم ملی نیز اعلام شد و با نظر کادرفنی تیم ملی فوتسال ایران، 16 بازیکن به اردو دعوت شدند. باز به فینال برگشتیم، دیداری حیاتی که قهرمان مسابقات را مشخص می کرد، بازی سختی که به وقت های اضافه کشید اما مسی ها برای اینکه پرافتخارترین تیم فوتسال ایران شوند، عزمی جزم داشتند و موفق شدند با شکست گیتی پسند، قهرمان ایران شوند. البته که بازی فینال حواشی خاص خود را داشت و پرونده این مسابقه هم به فدراسیون فوتبال ارسال شد و کمیته انضباطی آرای خود را نیز در این خصوص صادر کرد. برخی آرای صادره به شرح زیر بود:

-محرومیت یک ساله علی افضل، سرمربی مس و جریمه 100 میلیون ریالی

-محرومیت از یک بازی و جریمه 30 میلیون ریالی برای حمید بی غم، سرمربی گیتی پسند

-محرومیت بهزاد عبدالله پور، عضو تدارکات مس به دلیل حمله به داور

-جریمه 50 میلیون ریالی برای گیتی پسند به خاطر رفتار بد تیمی

مس سونگون

مقداری از حواشی دور شدیم و زمان برگزاری دوباره بازی های لیگ اعلام شد. 7 شهریور، شروع فصل جدید، البته که این موضوع اندکی با تاخیر همراه شد. با این موضوع تیم ها شروع به تقویت خود کردند و در اولین گام، تیم مس سونگون قرارداد مهدی جاوید را تمدید کرد اما خبر بسیار مهمی که به گوش رسید، بازگشت آقای گل جهان به اصفهان بود. وحید شمسایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال و آقای گل جهان به عنوان سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان معرفی شد.  در میان این اخبار لیگ برتری نیز خبری مهمی انتشار یافت، حسین طیبی، ملی پوش فوتسال ایران پس از 4 سال بازی در قزاقستان راهی بنفیکای پرتغال شد. از AFC نیز خبر رسید که مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا لغو شده است اما در لیگ ایران قرعه کشی انجام شد ولی مسابقاتی برگزار نشد و پس از حواشی زیاد و گمانه زنی ها در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری بازی ها، سرانجام فدراسیون فوتبال اعلام کرد که از 26 آذرماه فصل جدید لیگ برتر فوتسال ایران شروع خواهد شد. تحت هر شرایطی بالاخره لیگ استارت خورد.

خبر دیگری که در خصوص سال 2019 و ترین ها ذکر کردیم، با درخشش داور بانوی ایرانی تکرار شد البته که با مواضعی بهتر. فوتسال پلنت شروع به انتخاب ترین های سال 2020 کرد و در بخش بهترین داور، گلاره ناظمی به عنوان پنجمین داور برتر فوتسال دنیا انتخاب شد.

در حال حاضر نیز که در انتظار برگزاری و ادامه مسابقات لیگ هستیم. هفته سوم مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران نیز از 12 فروردین شروع خواهد شد.

امیدواریم که سال 1400 سالی پر از موفقیت برای فوتسال کشورمان باشد.

اخبار داغ 

برترین های قرن با شهاب عزیزی خادم: تابع نظر جمع هستم؛ پروژه منتخب قرن سبب توجه به سرمایه های فوتبال می شود دلخوری فغانی از صحبت های فیروز کریمی؛ با نام او یاد قهرمانی پاس در آسیا می افتم! اولین عکس قبل و بعد از کشته شدن دختران بوشهری / تعداد قربانیان به هفت تن رسید ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تنش در رختکن یوونتوس؛ آندره آ پیرلو خطر اخراج را حس می کند / ادعای لا استامپا غیر رسمی؛ ژابی آلونسو سرمربی جدید مونشن گلادباخ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتسال ایران برتر فوتسال قرار گرفت گیتی پسند مس سونگون لیگ برتر ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالما قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد

تیم فوتسال پالما در دیدار فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا مقابل بارسا به میدان رفت که در پایان با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال اروپا شد.

مسلم اولادقباد هم در این بازی به میدان رفت و یک کارت زرد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • پالما قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد