Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:41:39 GMT

تشخیص ویروس های جهش یافته در آزمایشگاه بیمارستان امام/

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۴۸۳

تشخیص ویروس های جهش یافته در آزمایشگاه بیمارستان امام/

عباس شکوری، در گفتگو با خبرنگار مهر، به سختی کار در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با همکاری گروهی از بهترین کارشناسان ژنتیک مجتمع و جمعی از کارشناسان داوطلب با کمترین امکانات بیش از ۵۰ هزار تست بدون خطا انجام شده است.

رئیس بخش ژنتیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ثبت و انتقال دانش راه اندازی این آزمایشگاه را مهم دانست و افزود: ما این آزمایشگاه را از صفر و در کمترین زمان و با امکانات اولیه در روزهای آغازین کرونا و در شرایطی راه اندازی کردیم که به خاطر ترس عمومی و ناشناخته بودن کرونا امکان تشکیل تیم کارشناسی کامل مهیا نبود و همکاران من با از خودگذشتگی و انجام وظایف چندین جایگاه و پست سازمانی و آزمایشگاهی توسط هر نفر، توانستند این آزمایشگاه را در کمتر از ۲۰ روز به یکی از آزمایشگاه‌های اصلی و مرجع کشور تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوری همچنین از آمادگی این آزمایشگاه برای تشخیص جهش‌های نوین بیماری کرونا خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات و بررسی کارشناسی همکاران بخش PCR آزمایشگاه جامع کرونا بر روی کیت‌های مختلف و همچنین انجام نمونه مثبت توالی یابی شده کرونای موسوم به بریتانیایی، دانش فنی و تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص این گونه و دیگر جهش‌های کرونا در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) فراهم شده است.

کد خبر 5174492

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایشگاه تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان غذا و دارو سیما سادات لاری سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داروخانه شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران پیام نوروزی دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش