Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:01:13 GMT

۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۶۵۳

۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد شناسایی شد

ابراهیم سلمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم به ثبت رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به ویروس فوت کردند.

وی به اهمیت رعایت نکات بهداشتی و استفاده ار ماسک در رفت و آمدها اشاره کرد و ادامه داد: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرستان خاتم یادآور شد: با توجه به میزان سرایت‌پذیری زیاد ویروس جدید، مردم باید از دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز به جد پرهیز کنند.

سلمانی بیان کرد: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلا در بین مردم خواهد شد و باید همه تابع مقررات باشند .

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا یزد در اطلاعیه‌ای آورده: برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرهای استان یزد از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسیده، اگرچه این وضعیت بسیار شکننده بوده و هر آن امکان اوج‌گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده: از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر مسئولان و خادمان خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها نگذاشته تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هر ساله فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت آغاز یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعایر دینی و اخلاقی همراه بوده است و امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ را با چالش جدی مواجه نمود. 

اگرچه وضعیت بیماری در شهرهای استان روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می باشد

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد اردکان بیماری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد اردکان ویروس کرونا یزد اردکان بیماری اخبار کنکور جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست