Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@00:07:03 GMT

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۶۵۹

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های انصارالله یمن می‌گویند جنگنده‌ های ائتلاف سعودی به چند نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین‌المللی صنعا حمله کرده‌اند.

این خبر ساعاتی بعد از آن گزارش شده که عربستان سعودی گفت ریاض ابتکارعملی برای پایان دادن به جنگ یمن آماده کرده است. حمله به فرودگاه صنعا در حالی صورت می‌گیرد که وزیر خارجه سعودی گفته بود ائتلاف سعودی حاضر است در چارچوب این ابتکار، محاصره اعمال‌شده علیه فرودگاه صنعا را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از «فیصل بن فرحان» گزارش داد که عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات به این طرح عربستان واکنش نشان داد و گفت که طرح سعودی‌ها جدید نیست.

او در توییتی نوشت: «عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد».

وزیر خارجه سعودی همچنین گفت که ائتلاف سعودی به یمن اجازه خواهد داد فرودگاه بین‌المللی صنعاء به شمار محدودی از مقاصد بین‌المللی و منطقه‌ای پرواز مستقیم داشته باشد.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن در حالی وارد هفتمین سال می‌شود که ریاض به اذعان سازمان ملل متحد، در برابر بیش از پنج دور مذاکرات طرف‌های یمنی در کویت و عمان و اردن سنگ‌اندازی کرده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع کرده است. این اقدام در حالی انجام می‌شود که ائتلاف در توافق استکهلم (۲۰۱۸) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان‌دوستانه کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا کنون محقق نشده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انصارالله ائتلاف سعودی صنعا عربستان یمن عربستان سعودی فرودگاه صنعا ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد