Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@14:53:46 GMT

تقویت تولید ملی تنها مسیر خنثی‌سازی تحریم است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۸۴۶

تقویت تولید ملی تنها مسیر خنثی‌سازی تحریم است

سلیمی با اشاره به اینکه تقویت تولید ملی تنها مسیر خنثی سازی تحریم است گفت: ما هرکجا توانستیم با ظرفیت‌های داخلی توانایی خود در عرصه اقتصادی را اثبات کنیم دشمن مغلوب شد، بنابراین این‌یک راهبرد اساسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دلیجان و محلات در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیرامون شعار سال ۱۴۰۰ و تأکیدات چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی و تولید گفت: آنچه به‌عنوان راهبرد مدنظر است همان چیزی است که حضرت آقا فرمودند یعنی خنثی‌سازی تحریم‌ها و این خنثی‌سازی یک مسیر بیشتر ندارد و آن‌هم تقویت تولید ملی در همه ابعاد در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکجا با ظرفیت‌های داخلی توانایی خود در عرصه اقتصادی را اثبات کردیم دشمن مغلوب شد

سلیمی با تأکید بر اینکه هر مقدار تولید در کشور جان بگیرد حتماً در حوزه خنثی کردن تحریم‌ها موفق‌تر خواهیم بود افزود: نمونه آن بحث تحریم بنزینی است، زمانی که ما به خودکفایی و صادرات رسیدیدم تحریم بنزین رنگ باخت و نمونه‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد ما هرکجا توانستیم با ظرفیت‌های داخلی توانایی خود در عرصه اقتصادی را اثبات کنیم دشمن مغلوب شد، بنابراین این‌یک راهبرد برای ما است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال اشاره کردند که ما برای جان گرفتن تولید باید اول پشتیبانی‌ها را داشته باشیم و بعد موانع را رفع کنیم و منظور از پشتیبانی‌ها چند بخش است که بخش‌هایی اشاره می‌کنیم.

بروکراسی اداری در حوزه تولید کشنده است/  اجازه ندهیم تولیدات داخل روی دست تولیدکننده بماند

وی ادامه داد: ایجاد مشوق برای تولیدکننده از موضوعات اصلی است و البته منظور از مشوق شعار نیست، یکی از مشوق‌ها می‌تواند تسهیل در سازوکار صدور مجوزها باشد چراکه متأسفانه بروکراسی اداری در حوزه تولید کشنده است و به تعبیری باید کفش آهنی بپوشید تا بتوان مجوز اخذ کرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از مشوق‌ها تسهیل شرایط وام‌هایی است که به تولیدکننده داده می‌شود تا سود پایینی داشته باشد، الآن بسیاری از تولیدکنندگان ما کارگر بانک‌ها شده‌اند و آن‌قدر سودی که بانک‌ها تقاضا می‌کنند بالاست که درنهایت تولید با مشکل مواجه می‌شود.

سلیمی با شاره به اینکه یکی دیگر از مشوق‌ها این است که ما اجازه ندهیم تولیدات داخل روی دست تولیدکننده بماند افزود: ما امروز هم بازار بزرگی را در داخل کشور داریم و هم در منطقه ولی متأسفیم که اعلام می‌کنیم کالایی که در داخل تولید می‌شود مشابه آن از خارج وارد می‌شود و این ضربه بزرگی به تولید و تولیدکننده وارد می‌کند.

مصرف کالای داخلی در سازمان های دولتی را جدی بگیریم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشوق دیگر این است که ما مصرف کالای داخلی را خصوصاً در حوزه ادارات و سازمان‌های دولتی جدی بگیریم و مسئولین خودشان عمل کنند؛ وقتی مسئولی کالای خارجی را مصرف می‌کند و به نمایش می‌گذارد این نشان می‌دهد که اعتقادی به تولید داخلی ندارد و این فرد علیرغم اینکه شعار می‌دهد تأخیر در برداشتن تحریم‌ها خیانت است خود در حوزه ماندگاری تحریم‌ها تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق دیگر تولید در بحث‌های صادراتی و مالیات است افزود: ما باید تا حدی از تولیدکننده مالیات نگریم، مالیات برای مصرف است ولی امروز متأسفانه دولت از همان پله اول شروع کرده و مالیات از تولیدکننده می‌گیرد.

ازجمله موانع اظهارات ضدو نقیض دولتمردان و قوانین متعارض است

سلیمی با تأکید بر اینکه موانع هم باید برطرف شود اظهار کرد: به نظر می‌رسد از موانع عمده تولید امروز این است که علیرغم اینکه شعار فراوان داریم اما متأسفانه در حوزه در اختیار قرار دادن زیرساخت‌ها برای تولیدکنندگان با مشکل مواجه هستیم هرچند قانون هم داریم اما دولت مانع‌تراشی می‌کند؛ ازجمله موانع قوانین متعارض است و این‌ها اجازه نمی‌دهد تولیدکننده با راحتی مسیر خود را پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بخشنامه‌های متعدد و جابجایی هر روزه قوانین تولید قدرت تصمیم‌گیری را از تولیدکننده می‌گیرد و از موانع مهم است که باید برطرف شود و هم مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش قوه قضائیه در مانع زادیی تولید افزود: اینکه بانک‌ها گاهی اوقات به دلایلی مجموعه تولیدی را تعطیلی می‌کنند و اجازه فعالیت نمی‌دهند باید حتماً قوه قضائیه ورود پیدا کند و این کار باید به‌صورت قاعده‌مند باشد و نه اینکه قوه قضائیه بخواهد به‌صورت مصداقی ورود کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده بار روی دوش دولت است و باید باقدرت پای‌کار بیایید اما ما به‌عنوان مجلس اعلام می‌کنیم که اگر جایی مشکلی وجود دارد مجلس در کوتاه تربن زمان برای رفع موانع و بسترسازی قانونی آمادگی کامل دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: البته ازجمله موانع همین اظهارات ضدونقیضی است که دولتمردان دارند، ازجمله موانع رانت‌خواری‌ها و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای خاص است که باید حتماً برطرف شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خنثی سازی تحریم ها مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ

مدیرکل بازرسی گفت: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ