Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:04:31 GMT

نماینده مجلس: تحقق شعار سال نیازمند همت همگانی است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۹۹۳

نماینده مجلس: تحقق شعار سال نیازمند همت همگانی است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است همه بخش‌ها و ارکان کشور باید همت لازم را داشته باشند و با اتحاد و همدلی زمینه تحقق این شعار سازنده را فراهم کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین الزاماتی که برای تحقق شعار به آن نیاز داریم تغییر نگاه و نگرش بخش‌های مختلف به مقوله تولید است به این نحو که باید به تولید به عنوان یک ارزش نگاه شود و این تغییر نگاه هم در مسئولان و هم در مردم باید ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با اشاره به اهمیت تولید در رشد و پیشرفت جوامع، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا برای تولید و تولیدکنندگان اهمیت و ارزش خاصی قائل هستند اما این موضوع در کشور ما آن طور که باید نیست از همین رو نیاز داریم که به مقوله تولید توجه بیشتری شود و موانعی که فراروی آن وجود دارد از میان برداشته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به روند راه‌اندازی کسب و کار و فعالیت‌های تولیدی در کشور، اظهار داشت: در برخی موارد کاغذبازی اداری و طولانی بودن روند ایجاد فعالیت‌های تولیدی در کشور برای تولیدکننده طاقت‌فرسا و خسته‌کننده است و این موضوع انرژی و انگیزه تولیدکننده را از بین می‌برد.

جعفری افزود: این در حالی است که باید این روند اصلاح شود و جایگاه تولید و تولیدکننده در کشور بیش از این ارتقا یابد و به تولید به عنوان یک ارزش نگاه شود.

وی با اشاره به شعار سال گذشته مبنی بر جهش تولید، خاطرنشان کرد: شعار امسال نیز در تداوم شعار سال گذشته است اما با این تفاوت که باید موانع موجود بیش از پیش برطرف و حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها نیز تقویت شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته اقداماتی در خصوص تحقق شعار جهش تولید انجام شد اما آنچه که انجام شده تا وضعیت ایده‌آل فاصله دارد و این می‌طلبد در سال جدید اقدامات بیشتر و موثرتری انجام گیرد.

جعفری با بیان اینکه مشوق‌های قانونی می‌تواند در راستای حمایت و پشتیبانی از بخش تولید نقش موثری داشته باشد، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در همین راستا بهره گرفت و با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم باید تا می‌توان بخش تولید را تقویت کرد.

وی، تسهیل در واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه را از جمله مشوق‌های لازم برای بخش تولید دانست و گفت: از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود وزیر امور خارجه، سفیران کشور در نقاط مختلف جهان را مکلف به برگزیدن مشاور اقتصادی کند تا از این طریق بتوان با بازاریابی و رونق صادرات چرخ تولید را بیش از پیش به حرکت درآورد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع کامل موانع محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بروجن رونق تولید جهش تولید چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بروجن رونق تولید مجلس شورای اسلامی بروجن رونق تولید جهش تولید چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور تحقق شعار جهش تولید شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است