Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:22:24 GMT

آغاز واکسیناسیون ۱۰۰۰ پاکبان در شیراز

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۹۹۸

آغاز واکسیناسیون ۱۰۰۰ پاکبان در شیراز

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانسگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز واکسیناسیون یک هزار پاکبان شیرازی، علیه کروناویروس از سوم فروردین خبر داد.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیرو برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کروناویروس و پیشتازی استان فارس در این امر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش دارد برنامه بهار سلامت را با تزریق واکسن کرونا برای پاکبانان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه آنان با زباله ها و پسماندهای عفونی، در راستای پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به بیماری کووید۱۹، تزریق واکسن علیه کروناویروس برای گروه پرخطر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت که در مرحله نخست، هزار پاکبان شهرداری شیراز که براساس سن و بیماری زمینه ای اولویت بندی شدند، واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: صبح امروز سوم فروردین پانصد پاکبان واکسینه می‌شوند و در روز بعد نیز مابقی پاکبانان واکسن علیه کروناویروس را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس شهرداری شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز پاکبان شهرداری واکسینه علوم پزشکی شیراز علیه کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی