Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی با اشاره به اینکه تقویت قدرت خرید مردم یکی از مهمترین دغدغه های بانک مرکزی است، گفت: به مردم اطمینان می دهیم که برای سخت ترین شرایط نیز بانک مرکزی آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در گفت و گویی تلویزیونی به مناسبت آغاز سال نو با مرور شرایط سخت اقتصادی چندسال اخیر و با اشاره به اینکه از سه سال گذشته که فشار حداکثری بر اقتصاد کشور اعمال شده است بانک مرکزی با تمام توان و با مدیریت صحیح، منابع محدود ارزی کشور را مدیریت کرد و نیازهای ارزی را پاسخگو بوده است، گفت: به مردم اطمینان می دهیم که برای سخت ترین شرایط نیز بانک مرکزی آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه انتظار از بانک مرکزی هم از جانب ارز و هم از سمت ریال فراوان است اما باید به محدودیت‌های ارزی ونیز مضرات بسط ریال توجه شود، گفت: این انتظار ارزی نیز از زمانی که منابع ارزی فراوان بوده است و بانک مرکزی سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته، ایجاد شده و این محلِ انتقاد است و باید به فکر افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی در سالهای قبل می بودیم و حالا هم باشیم و برای دستیابی به این هدف تلاش می کنیم.

 

رییس کل بانک مرکزی بر این نکته تاکید داشت که تصمیمات اتخاذ شده بانک مرکزی در چارچوب قانون انجام می‌گیرد و بانک مرکزی به هیچ عنوان با سفارش و توصیه خارج از روال قانونی عمل نمی‌کند.

 

وی در ادامه به مقایسه درآمد ارزی کشور در سال های 98 و 99 پرداخت و گفت: درآمد ارزی کشور در سال ٩٩ نسبت به سال ۹۸ یک نهم شده است اما علیرغم این محدودیت به دلیل مدیریت صحیح منابع، نقشه و توطئه دشمن به منظور فروپاشی اقتصاد به شکست انجامید ومهمترین خبری که اخر سال ۹۹ شنیدم اعتراف نماینده امریکا به شکست فشارحداکثری بود.

همتی در ادامه این گفتگو از کارکنان شبکه بانکی در دوران کرونا و سایر اوقات سخت تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسئولان بانکها باید حداکثرمدیریت ونظارت را برای ارائه خدمات بهتر به مردم در این شرایط به عمل اورند.

 

رییس کل بانک مرکزی در ادامه تشریح اقدامات انجام شده از سوی این بانک و دستاوردهای آن با بیان اینکه تقویت قدرت خرید مردم یکی از مهمترین دغدغه های بانک مرکزی است، گفت: اولین دستاورد و خدمت شایان، سیاست گذاری نوین بانک مرکزی است که نمونه ی آن عملیات بازار باز می باشد که به صورت وسیع عملیاتی شده است. دوم راه اندازی سامانه های پرداخت الکترونیکی بوده است که روزانه ۱۵۰ میلیون تراکنش شتاب و ۴٠٠ میلیون تراکنش بین بانکی و درون بانکی بر این اساس انجام می گیرد ومبلغ روزانه تراکنش شتاب به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. سوم مدیریت درست منابع محدود ارزی با توجه به تقاضای گسترده بوده است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: همتی رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال