Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@20:48:11 GMT

ضرورت‌های بازیگری از نگاه «محمود پاک نیت»

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۴۳۵۱

ضرورت‌های بازیگری از نگاه «محمود پاک نیت»

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: من به عنوان یک بازیگر که برای ایفای نقش‌های مختلف اطلاعات زیادی کسب می‌کنم، معتقدم تحقیق درباره یک نقش به بازیگر یا کارگردان و از همه مهمتر فیلمنامه‌نویس جهان‌بینی تازه‌ای می‌دهد و او را با همه ابعاد قصه یا ماجرایی که می‌خواهد روایت کند آشنا می‌کند.

محمودپاک‌نیت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اهمیت تحقیق و پژوهش درباره یک نقش در بازیگری گفت: اهمیت موضوع پژوهش در زمینه‌های مختلف در عالم هنر بحثی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک اثر هنری زمانی می‌تواند به شکل درست و دقیقی خلق شود که ارائه اطلاعاتش به مخاطب مستند و مستدل باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: من به عنوان یک بازیگر که برای ایفای نقش‌های مختلف اطلاعات زیادی کسب می‌کنم، معتقدم تحقیق درباره یک نقش به بازیگر یا کارگردان و از همه مهمتر فیلمنامه‌نویس جهان‌بینی تازه‌ای می‌دهد و او را با همه ابعاد قصه یا ماجرایی که می‌خواهد روایت کند آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

***بازیگری نیازمند شناخت دقیق و تمرین است

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» با تاکید بر لزوم شناخت دقیق بازیگر از نقشی که می‌خواهد بازی کند ادامه داد: بازیگری که قرار است در یک کار تاریخی بازی کند یا برای مثال نقشی که قرار است در آن با لهجه‌ای خاص حرف بزند، حتما باید خودش هم تحقیقاتی داشته باشد و به توضیحات فیلمنامه‌نویس یا کارگردان بسنده نکند چرا که در نهایت نتیجه کار او برای مخاطب باقی می‌ماند.

وی بازیگری را حاصل تجربه و تمرین خواند و اظهار کرد: به عقیده من حتی یک بازیگر باید از تجربیات مختلف خودش هم در ایفای یک نقش جدید بهره ببرد و خیلی از آن‌ها را به عنوان یک مرجع در کارش مورد استفاده قرار دهد. من شخصا این حساسیت را درباره نقش‌های مختلف به خصوص نقش‌های تاریخی دارم و سعی می‌کنم از منابع مختلف درباره نقش اطلاعات کسب کنم.

***بازیگر باید خودش قدرت تالیف داشته باشد

بازیگر سریال «روزی روزگاری» درباره ضرورت های بازیگری بیان کرد: علاوه بر اینکه برای یک بازیگر لازم و ضروری است که درباره نقشش چه با کارگردان چه از طریق مطالعات و تحقیقات خودش اطلاعات کسب کند، گروه سازنده یک اثر هم باید به این موضوع مهم توجه کند. متن درست در یک اثر به ارائه یک تصویر درست از قصه و شخصیت‌های آن کمک زیادی می‌کند. شاید بهتر باشد بگویم اصل و اساس یک فیلم سینمایی یا سریال فیلمنامه است، پس در قدم اول اگر تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در فیلمنامه صورت پذیرفته باشد، کارگردان و بازیگران هم در حیطه کاری خودشان به سمت تحقیق سوق پیدا می‌کنند.

پاک‌نیت با اشاره به حساسیتش نسبت به فیلمنامه آثاری که به وی پیشنهاد می‌شود اظهار کرد: من به دلیل اهمیتی که به فیلمنامه کار‌هایی که قرار است در آن‌ها بازی کنم می‌دهم، جزئیات داستان و اتفاقات را با دقت می‌خوانم. برای مثال، در سریال «یوسف پیامبر» با وجود اینکه پیش از بازی در این سریال متن این قصه قرآنی را خوانده بودم، اما باز هم به روش و شیوه خودم تحقیقاتی درباره شخصیت یعقوب پیامبر و این قصه قرآنی داشتم.

بازیگر سریال «پس از باران» خاطرنشان کرد: به عنوان بازیگر برداشت و درک خودم از نقش را به همراه آنچه که فیلمنامه از نقش می‌گوید و البته راهنمایی و هدایت کارگردان جلوی دوربین می‌برم، اما وقتی همه این موارد با یک پیش زمینه ذهنی قوی که تحقیق و پژوهش به من بازیگر داده است همراه می‌شود علاوه بر اینکه اشراف کامل من به نقش را در پی دارد باعث خلق شخصیتی می‌شود که برای مخاطب نیز جای خالی به لحاظ شخصیتی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران بازیگر سریال یک بازیگر یک نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی

سریال «لالایی» به کارگردانی احمدعلی درویش‌پور و با بازی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، این روز‌ها آخرین مراحل تصویربرداری را در تهران می‌گذراند. این سریال که قرار است امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود تا آخر اردیبهشت ماه تولید خود را به پایان می‌رساند.

سریال «لالایی» با نقش‌آفرینی فرضیایی، متفاوت از آثاری است که تاکنون از او به عنوان شخصیت عمو پورنگ دیده شده است.

این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون هستند و در عین حال برخی از هنرمندان پیشکسوت تلویزیون هم با اثری جدید، در نمایش‌خانگی حضور دارند، اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای نخستین بار فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد.

سریال «لالایی» قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

منبع: ایرنا

tags # شبکه نمایش خانگی ، عمو پورنگ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه