Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@06:10:38 GMT

رونالدو رکورد علی دایی را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۴۴۵۸

رونالدو رکورد علی دایی را می‌شکند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   تیم ملی فوتبال پرتغال روز‌های ۵، ۸ و ۱۰ فروردین در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب به مصاف آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ بازی می‌کند. این سه بازی نسبتاً ساده باعث شده است تا نگاه تمام رسانه‌های دنیا به رکورد گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با ۱۰۹ گل آقای گل فوتبال جهان است و رونالدو تاکنون ۱۰۲ گل به ثمر رسانده است. ستاره پرتغالی برای رسیدن به رکورد علی دایی به هفت گل دیگر نیاز دارد.

روزنامه «مارکا» اسپانیا در مطلبی با عنوان «کریستیانو رونالدو در تعقیب یک رکورد تاریخی دیگر» به این موضوع پرداخت و نوشت: «رونالدو که در ۱۸ سالگی اولین بازی خود را با تیم ملی پرتغال در دیداری برابر قزاقستان در سال ۲۰۰۳ انجام داد، مایل نیست فرصت شکستن یک رکورد دیگر را از دست بدهد. اولین باری که رونالدو برای پرتغال گلزنی کرد، در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۴ و مقابل یونان بود. از آن بازی برابر یونان، رونالدو گلزنی با پرتغال را متوقف نکرده است؛ با بالاترین میزان گل در سال ۲۰۱۹، یعنی ۱۴ گل. سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، پرتغال فقط ۶ بازی انجام داد که رونالدو سه گل به ثمر رساند. هدف اصلی رونالدو کمک به تیم ملی خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اما احتمالاً او این کار را می‌کند در حالی که رکورد گل‌های بین المللی تاریخ را هم بشکند.»

بیشتربخوانید

رقابت جذاب رونالدو برای رکورد جهانی علی دایی + فیلم

سایت «اسپورت» اسپانیا هم در این ارتباط مطلبی را با تیتر «کریستیانو، یک قدم تا رکورد گل‌های ملی فاصله دارد» منتشر کرد و نوشت: «رونالدو می‌تواند علی دایی فوتبالیست سابق تیم ملی ایران را به عنوان بازیکنی که بیشترین گل ملی را به ثمر رسانده است، پشت سر بگذارد. بازیکن پرتغالی که تاکنون برای کشورش ۱۰۲ گل به ثمر رسانده، در سه بازی بعدی با پرتغال به دنبال رسیدن به تعداد گل‌های علی دایی است که برای ایران ۱۰۹ گل زده است.»

این سایت در ادامه به بازی پرتغال با آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ اشاره کرده و نوشته است: «در این مسابقات، ستاره پرتغالی فرصتی عالی برای افزایش تعداد گل‌های خود خواهد داشت که به او اجازه می‌دهد تا به علی دایی در جدول گلزنان ملی نزدیک شود و یا حتی از آن پیشی بگیرد.»

کریستیانو رونالدو که با شماره ۷ شناخته می‌شود، طبق ادعای سایت ترانسفر مارکت در مجموع ۱۰۵۴ بازی ملی و باشگاهی، ۷۷۰ گل به ثمر رسانده است. او با به ثمر رساندن ۷ گل دیگر، نه تنها به رکورد علی دایی می‌رسد بلکه عدد ۷۷۷ گل را در کارنامه فوتبالی خود ثبت می‌کند و این موضوع هم برای او اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال پرتغال آقای گل علی دایی کریستیانو رونالدو ثمر رسانده گل به ثمر علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو

زردپوشان شهر ریاض با گلزنی ستاره پرتغالی‌شان به دیدار پایانی جام حذفی عربستان صعود کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نبرد تیم‌های النصر و الخلیج بسته شد که این بازی با برتری 3 بر یک النصر همراه بود.

کریستیانو رونالدو دو بار در دقایق 17 و 57 و سادیو مانو در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی گل‌های النصر را به ثمر رساندند و التاریس هم تنها گل حریف را در دقیقه 82 زد. رونالدو در دو بازی قبلی النصر موفق به گلزنی نشده بود.

النصر در فینال جام حذفی عربستان به مصاف الهلال می‌رود که شب گذشته (سه‌شنبه) با نتیجه 2 بر یک در خانه الاتحاد به پیروزی رسید.

بازی فینال 11 خرداد در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده میان النصر و الهلال برگزار خواهد شد. این دو تیم بیستم فروردین در نیمه نهایی سوپرجام عربستان به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقه که رونالدو از کوره در رفت و اخراج شد. النصر آن بازی را با نتیجه 2 بر یک واگذار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • رونالدو و مانه: النصر فینالیست می‌شود
  • رونالدو النصر را به فینال جام حذفی عربستان رساند
  • صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • فردا رکورد لورکوزن را خراب می‌کنیم
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • خوشحالی گارناچو به سبک کریستیانو رونالدو، پس از پیروزی در بازی بیلیارد / فیلم
  • ستاره پی‌اس‌جی: رونالدو من را دیوانه خودش کرد