Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@21:24:27 GMT

حریرچی: کرونای انگلیسی در کشور چرخش دارد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۴۸۳۹

حریرچی: کرونای انگلیسی در کشور چرخش دارد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: کرونای انگلیسی در کشور چرخش دارد و شمار شهر‌های قرمز را هم افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در «تیتر امشب» از افزایش شمار شهر‌های قرمز و نارنجی آلوده به کرونا خبر داد و بیان کرد: از یک هفته پیش از شروع سال تحویل ۱۴۰۰ روند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج حریرچی با بیان اینکه شمار شهر‌های قرمز و نارنجی به ۵۱ شهر رسیده است، گفت: پیش از آغاز سال نو ۹ شهر در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرمز و ۳۱ شهر نارنجی هم در ۱۱ شهر دیگر محدودیت‌های کرونایی وجود داشت.

حریرچی افزود: شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند از استان تهران هم قرمز شدند و اوضاع در شهر‌های بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

او این افزایش‌ها را نتیجه خرید‌های اسفندماه اعلام کرد و افزود: نتیجه مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد.

معاون کل وزارت بهداشت هموطنان را به منع سفر در ایام نوروز توصیه کرد و افزود: به هر شکل در سفر‌ها و دورهمی‌ها احتمال شیوع کرونا بیشتر است. افرادی که به مسافرت می‌روند یا ویروس کرونا را می‌برند و یا به شهر خود انتقال می‌دهند.

حریرچی به چرخش ویروس انگلیسی در کشور و خطرات چندبرابری آن اشاره کرد و افزود: در برخی شهر‌ها از جمله تهران شاهد افزایش موارد بستری بیماران کرونایی هستیم.

او با اشاره به مقاوم شدن ویروس کرونا در بدن انسان افزود: برخلاف تصور غربی‌ها که فقط به فکر مردم خوشان هستند؛ تا همه مردم (جهان) ایمن نباشند هیچ کس در امان نخواهد بود.

حریرچی درباره استفاده از خرید غذا از رستوران‌ها گفت: یکی از خطرناک‌ترین عوامل شیوع کرونا همین اماکن غذاخوری و رستوران‌ها هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایرج حریرچی کرونا در ایران ستاد مقابله با کرونا شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی