Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، فهرست برندگان هفتادوسومین دوره از جوایز انجمن نویسندگان آمریکا که هر ساله برای تجلیل از بهترین فیلمنامه‌های سینمایی یا تلویزیونی سال در بخش داستانی و غیرداستانی برگزار می‌شود، به دلیل شیوع کرونا در یک مراسم مجازی به میزبانی کال پن بازیگر ۴۳ ساله آمریکایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بورات ۲ و زن جوان آینده‌دار که هر دو از نامزدهای جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمنامه هستند، به عنوان بهترین فیلمنامه‌های سال انتخاب شدند؛ بورات ۲ که فیلمنامه آن را ساشا بارون کوهن ستاره و کارگردان فیلم با همکاری چند تن دیگر نوشته، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال هم به زن جوان آینده‌دار و امرالد فنل کارگردان و نویسنده این فیلم رسید.

نام امرالد فنل خارج از قامت کارگردانی و نویسندگی، این روزها با بازی نقش کامیلا پارکر- باولز سریال تاج در بخش بازیگری نیز حسابی برسرزبان‌ها افتاده، سریالی که جایزه بهترین فیلمنامه سریال درام این دوره از جوایز انجمن نویسندگان آمریکا را از آن خود کرد.  

از دیگر برگزیدگان بخش تلویزیونی می‌توان به سریال تد لاسو محصول اپل تی وی پلاس اشاره کرد که عنوان بهترین فیلمنامه سریال کمدی را دریافت کرد و در بخش سریال جدید هم برنده شد.

در این شاخه، فیلمنامه سریال گامبی وزیر محصول کمپانی نتفلیکس به قلم اسکات فرانک و آلن اسکات براساس رمانی از والتر تویس برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی در بخش سریال بلند شد. جایزه بهترین قسمت از سریال‌های درام و کمدی نیز به ترتیب به اپیزود صورتی آتشین از سریال اوزارک و اپیزود کبیر از سریال کبیر اعطا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه مستند این دوره از جایزه انجمن نویسندگان آمریکا هم به مستند مخالف به کارگردانی برایان فوگل با موضوع قتل بی‌رحمانه جمال خاشقچی، فعال مخالف حکومت عربستان، رسید.

جایزه انجمن نویسندگان آمریکا جایزه‌ای برای تجلیل از بهترین نویسندگی در حوزه فیلم، سریال و برنامه رادیویی می‌باشد که به دو بخش داستانی و غیرداستانی تقسیم‌ می‌شود. این جایزه از سال ۱۹۴۹ راه‌اندازی شد و برندگان آن هر ساله توسط انجمن نویسندگان شرقی و انجمن نویسندگان غربی آمریکا انتخاب می‌شوند. هفتادوسومین دوره جوایز انجمن نویسندگان آمریکا امسال به دلیل شیوع کرونا به ناچار به صورت مجازی و محدودتر از دوره‌های گذشته برگزار شد.

برچسب‌ها سینمای مستند هالیوود سریال خارجی رویدادهای حوزه سینما ایالات متحده آمریکا فیلمنامه سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای مستند هالیوود سریال خارجی سینمای مستند هالیوود سریال خارجی ایالات متحده آمریکا فیلمنامه سینمای جهان اخبار کنکور انجمن نویسندگان آمریکا جایزه بهترین فیلمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری