Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آب مهمترین و اساسی ترین عامل در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: بی شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره مندی از فناوری جدید امکان پذیر نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  کاظم خاوازی در پیامی به مناسبت روز جهانی آب، نوشت: آب مهمترین و اساسی ترین عامل در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه محدودیت آب و افزایش جمعیت جوابگوی نیاز کشاورزان عزیز ما نیست و باید به فکر راه چاره ای اساسی در این زمینه باشیم بنابراین توجه به راه‌های بهره برداری هر چه بهتر از آب با هدف رسیدن به کشاورزی و توسعه پایدار، در صورتی امکان پذیر است که ذخایر آبی و خاکی کشورمان حفظ شود.

او ادامه داد: در این مسیر استفاده از روش های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی علاوه بر امکان استفاده بیشتر و بهتر از آب موجود، از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروزه مدیریت استفاده صحیح و بهینه از آب، آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطمئناٌ با شرایط فعلی که با کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی همراه است موفقیت از آن کشورهایی خواهد شد که این مایه حیاتی را در اختیار داشته باشند.

فناوری و تجهیزات ایرانی چگونه به بهبود وضعیت کشاورزی در سوریه کمک می‌کند؟/گزارش اختصاصی

 

خاوازی گفت: بی شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره مندی از فناوری جدید امکان پذیر نیست. در این راستا، وزارت جهاد کشاورزی با سیاستگذاری های انجام شده در زمینه توسعه سامانه های نوین آبیاری، اجرای روش های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت های گلخانه ای و اولویت دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تامین امنیت غذایی کشور پیام آور خوبی برای نسل آینده باشد.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی آب «ارزش آب» و توجه دادن در مورد معنای آب برای مردم، ارزش واقعی آن و چگونگی محافظت بهتر از این منبع حیاتی است. لذا ضمن گرامیداشت این روز، لازم است مساله ارزش‌گذاری به آب و حفاظت از آن هرچه بیشتر مورد توجه همگانی قرارگیرد تا از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

خاوازی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن اتخاذ و اعمال سیاست های ذکرشده، آموزش و ترویج همگان خصوصا بهره برداران گرامی را در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار خود دارد تا علاوه بر حفظ منابع خدادادی، کشاورزی شکوفاتری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم