Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: مراقبت در برابر شیوع کرونا انگلیسی باید شدیدتر باشد و شهروندان توجه داشته باشند که نوجوانان و جوانان گروه‌های هدف نوع جهش یافته این ویروس هستند. - اخبار استانها -

مهدی میرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: کرونا انگلیسی به تازگی وارد شهرستان چابهار و اکثر استان‌های دیگر کشورمان شده است و مراقبت در برابر این ویروس جهش یافته باید شدیدتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدرت انتشار ویروس انگلیسی نسبت به نوع اولیه افزایش یافته که همین باعث می‌شود به سادگی بین افراد منتقل شود و به مراتب هر چه میزان ابتلا افزایش پیدا کند، مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویژه در سالمندان نیز سیر صعودی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی همه گروه‌های سنی را به ویژه نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند که این نشان از کاهش سن ابتلا به بیماری در نوع جهش یافته کرونا انگلیسی است.

رشد صعودی کرونا در بروجرد با مدیریت صحیح و به موقع متوقف شود29 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان شناسایی شدموارد مثبت کرونایی در استان بوشهر افزایشی شد
وی تصریح کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته انگلیسی در استان‌های مختلف کشور مشاهده شده لذا نیاز است اقدامات پیشگرانه فعلی تشدید و با حساسیت بیشتری رعایت شود در غیر این صورت باید منتظر بروز زود هنگام پیک بعدی کرونا باشیم.

میرادی ادامه داد: علائم نوع جهش یافته ویروس مانند مورد چینی تب، سرفه و غیره است اما شدیدتر و در زمان کوتاهی بیمار را از پای درمی‌آورد بنابراین مردم آن را جدی بگیرند و بلافاصله پس از بروز علائم به پزشک مراجعه کنند زیرا در صورت مراجعه به موقع مراحل اولیه درمان یعنی داروهای ضدویروسی، ضدانعقادی و ضدالتهابی اثر می‌گذارد، در غیر این صورت دیگر تاثیری نخواهند داشت.

این پزشک متخصص عفونی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک برای مقابله و پیشگیری از بروز کرونای جهش یافته موثر است و افراد باید توجه جدی به نکات پیشگیرانه داشته باشند. شبختانه واکسن‌های کووید -19 بر نوع جهش یافته ویروس نیز موثر است.

انتهای پیام/395/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سیستان و بلوچستان واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سیستان و بلوچستان نوع جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان