Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:44:58 GMT

جشن نیمه شعبان در مساجد تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۴۲۷

جشن نیمه شعبان در مساجد تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در جلسه ستاد نیمه شعبان با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه و عید نوروز، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همکاری نهادهای فرهنگی پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و فضای باز و در فضای مجازی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌زمان با اعیاد شعبانیه برنامه‌های جشن را به طور محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد خواهیم داشت، گفت: سخنرانی ائمه جماعات با موضوع مهدویت و برگزاری سرود نوجوانان و جوانان در محلات و در روز نیمه شعبان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران بیان کرد: فضاسازی سطح شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران متناسب با اعیاد شعبانیه و توزیع بسته‌های معیشتی به همت گروه‌های جهادی در ایام نوروز، پویش دعاخوانی، حضور کاروان‌های شادی در مناطق محروم و پویش صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) را از دیگر برنامه‌ها در این ایام برشمرد.

حجت الاسلام محمودی ابراز کرد: فعالیت در فضای مجازی و رسانه از جمله فعالیت‌های مهم در نیمه شعبان امسال خواهد بود چرا که موضوع انتظار و مهدویت مبحث جهانی است.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان امسال فرصت بسیاری خوبی برای جهانی کردن فرهنگ مهدویت است، مطرح کرد: امسال پیام نیمه شعبان رساتر از قبل در دنیا طنین‌انداز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: احیای شب نیمه شعبان، سر دادن ندای لبیک یا مهدی بر بام منازل و پخش از بلندگوهای مساجد، پارک‌ها و بقاع متبرکه ، اجرای مسابقات مهدوی، انتشار کلیپ و پوستر در فضای مجازی و هم‌زمان اجرای نورافشانی توسط شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در استان تهران است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران استان تهران نیمه شعبان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود