Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در اولین روز از سال جدید یک مورد تخلف تخریب و تصرف و یک فقره آتش سوزی عمدی را در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو شناسایی کردند.

او گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک مورد تخریب و تصرف عدوانی به مساحت ۲ هکتار را در داخل منطقه حفاظت شده نوروزلو کشف کردند و پرونده تخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقالی در رابطه با آتش سوزی در منطقه گفت: محدوده‌ای حدود یک کیلومتر در حاشیه انهار طبیعی که عمدتا دارای پوشش نی و گیاهان بوته‌ای بود دچار آتش سوزی شده است.

بقالی افزود: به دلیل محدودیت ورود به این محدوده علیرغم حضور آتش نشانان میاندوآب در محل، امکان اطفای حریق از طریق ماشین آلات آتش نشانی ممکن نبوده و نهایتا آتش به دلیل شرایط جوی و رطوبت گسترش پیدا نکرده و خاموش شد.

 وی گفت: با توجه به خطرات آتش سوزی در این منطقه به دلیل پوشش جنگلی، بر اساس ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی هر کس عمداً سبب آتش‌سوزی در جنگل‌ها شود به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود همچنین مجازات شروع به این جرم از شش ماه تا دو سال حبس است.

وی گفت: پیگیری‌های لازم در خصوص شناسایی و دستگیری متخلفین ادامه دارد و در صورت شناسایی با عاملان تخلف طبق قانونی برخورد خواهد شد.

بقالی گفت: منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۴ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است، حفاظت این منطقه به دلیل تنوع زیستی و اکوسیستم غنی طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. پایداری زیست بوم و توسعه این منطقه منوط به حفظ خاک آن از هرگونه تخریب انسانی و جلوگیری و مهار تهدیدات مختلفی از جمله حریق در این منطقه می‌باشد.

تالاب نوروزلوی میاندوآب در سال ۹۱  در لیست مناطق حفاظت شده قرار گرفته است و آب مورد نیاز آن از طریق رودخانه زرینه رود تامین می شود.

این منطقه حفاظت شده محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب نوروزلو حفاظت محیط زیست محیط زیست تصرف اراضی آتش سوزی منطقه حفاظت شده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، توقف کامیونهای حامل سوخت در حاشیه خیابانهای پلدشت و آلودگی ناشی از نشت گازوئیل موضوع ارسالی از شهروند خبرنگارماست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار پلدشت را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان