Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:39:05 GMT

صرفه‌جویی ارزی ۵.۸ میلیارد دلاری در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۶۵۱

صرفه‌جویی ارزی ۵.۸ میلیارد دلاری در سال ۹۹

وزارت صنعت اعلام کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۹، ۱۴میز ساخت داخل با کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورو برگزار شد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام وزارت صنعت، این چهارده میز ساخت داخل در شش صنعت خودرو، پتروشیمی، پالایشگاهی، فولاد، مخابرات و مس بوده است.

در این راستا چهار میز ساخت داخل در حوزه خودرو با کاهش ارزبری 343 میلیون یورو و 4 میز ساخت داخل در حوزه پتروشیمی با کاهش ارزبری 243 میلیون یورو برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک میز ساخت داخل در حوزه پالایشگاهی با کاهش ارزبری 80 میلیون یورو، یک میز ساخت داخل در حوزه فولاد با کاهش ارزبری 443.6 میلیون یورو و یک میز ساخت داخل در حوزه مس با کاهش ارزبری 0.7 میلیون یورو برگزار شد.

بیشتر بخوانید

شگرد جدید کارخانجات روغن در فروش اجباری کالا

در حوزه مخابرات نیز 2 میز ساخت داخل با کاهش ارزبری123.6 میلیون یورو برگزار گردید. همچنین سه میز مجازی ساخت داخل با کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری در سال 1399 برگزار شد. در این راستا 2.8 میلیارد دلار تامین نیازهای وارداتی (جایگزینی واردات) از محل تولیدات داخل بوده است.

همچنین در راستای مدیریت منابع ارزی تا 15 بهمن 1399 حدود 5.8 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با ممنوعیت 1539 و محدودیت 722 ردیف تعرفه ایجاد شد.

کاهش 15.6 درصدی ثبت سفارش در مقابل کاهش حدود 17 درصدی تامین و افزایش 3.6 درصدی تخصیص ارز برای کل واردات( تعرفه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت) از دیگر نتایج مدیریت منابع ارزی بوده است.

در این راستا، کاهش سهم ارز تخصیص یافته به وزارت صمت از 73 به 70 درصد در مقابل افزایش سهم ارز تامین شده در تعرفه‌های وزارتخانه از 72 به 76 درصد محقق شده است. افزایش سهم تامین ارز از محل منابع حاصل از صادرات از 33.6 به 45 درصد نیز از نتایج مدیریت منابع ارزی بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا واردات وزارت صنعت صرفه جویی ارزی میز ساخت داخل در حوزه کاهش ارزبری یورو برگزار میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان

مراسم هزار دف همه ساله در فصل بهار با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، مسئولان و دف نوازان از سراسر کشور در روستای گردشگری پالنگان استان کردستان برگزار می‌شود.

این مراسم امسال نیز باشکوه برگزار شد، دف نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا دف نوازی و نوای عرفانی مولودی خوانی سر دادند.

در این مراسم اتفاق جالبی افتاد و یک گاو به یکباره به داخل مراسم حمله کرد. این اتفاق از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را با ما به اشتراک گذاشت.

فیلم ارسال شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - کردستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل