Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:44:37 GMT

تلاش مازندرانی‌ها در سنگر مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۸۸۹

تلاش مازندرانی‌ها در سنگر مقابله با کرونا

گروه استان‌ها- با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا هنوز برخی تلاشگران جهادگر استان در سنگر مقابله با کرونا حضور داشته تا شادی خود را برای رضایت همسالان خود تقسیم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، گروه جهادی موسسه تلاشگران ظهور نور(عج) همان گروهی است که در اوایل شروع بیماری ناشناخته کرونا با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف تولیدی ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی برای کادر درمان و خانواده‌های نیازمند نقاط مختلف مازندران در شهرستان آمل به دور هم جمع شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانانی که گفته بودند به جای خیابان‌گردی و بیکاری، کمر همت بستند تا در راه برطرف کردن کمبود ماسک و محلول ضدعفونی کننده گام موثری بردارند و در برطرف کردن این کمبودها تاثیرگذار باشند.

جهادگران جوان خراسان شمالی عازم اردوی جهادی "نوروزی" می‌شونداردوی جهادی نوروزی در حاشیه شهر مشهد برپا می‌شود

این بار در ادامه کارهای گروهی جهادگونه و با عنوان خوش اردوهای جهادی برای ساخت خانه محروم قدم گذاشتند، قدمی که نه تنها در روستایی از بخش سرخرود شهرستان محمودآباد بلکه در بسیاری از دوره‌های سخت سیل و زلزله در مناطق محرومی چون قوچان، آق‌قلا، سی‌سخت، سرپل ذهاب و اهواز حضوری موثری  دارند.

کار جهادی که در روزهای پایانی سال 99 بین خودشان عهدی بستند تا 10 روزه این خانه را تکمیل کنند به صاحبش تحویل دهند. به گونه‌ای که ساعات پایانی سال به ویژه لحظه سال تحویل 1400 به جای در کنار خانواده بودن و دور سفره هفت‌سین نشستن این لحظه شیرین و مهم را کنار گروهشان و با برپایی سفره‌ای ساده هفت سین در مسجد روستا بگذرانند.

گروهی که بین‌ آنان سرباز وظیفه بود و ترجیح داده مرخصی‌اش را به جای در کنار خانواده سپری کردن بین دوستان بماند. آرمان سپهری مقدم یکی از این جوانان فعال گروه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم این گروه جهادی را دوستانه عنوان کرد و گفت: این دوستان کنار همدیگر در همه شرایطی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از لذت بخش‌ترین کارها کمک کردن به دیگران است، افزود: قطعا کنار خانواده آن هم زمان تحویل سال لذت‌بخش است اما اینکه دل یک خانواده دیگری را شاد کنید مطمئنا لذت‌بخشی آن دو چندان است به همین خاطر تمام بچه‌ها از همه کارها دست کشیدید و پای کار آمدند تا این خانه ساخته شده و دل یک خانواده‌ای را شاد کنند.

محمد گرجی دیگر جوان جهادی این گروه آشنایی خود را با این بچه‌ها از زمان شیوع کرونا و با راه‌اندازی کارگاه تولیدی دستکش بیان و مطرح کرد: همه بر این باورند که در لحظه سال تحویل باید کنار خانواده‌شان باشند این بچه‌ها در یک سال خانواده‌ام شدند و بودن کنار آنها برایم لذت بخش است. فضای این گروه خیلی دوستانه است و در کنار کار کردن، با هم بودن و حرف زدن در مورد خیلی مسائل دیگر باعث شده تا با این گروه جهادی بمانم.

مسیح مسلمی معاون بهره‌وری توسعه و پشتیبانی موسسه تلاشگران ظهور نور(عج) نیز در این گفت‌وگو با بیان اینکه موسسه تلاشگران افتخار حضوری جهادگونه در سال 99 را در سراسر ایران داشته است، بیان کرد: این موسسه از قشر جوانان دانشجویی تشکیل شده و در سراسر دانشگاه‌های کشور حضور موثری دارند و تاکنون 26 گروه جهادی وابسته به این موسسه در ایام نوروز مشغول به کار هستند.

مسلمی افزود: سال‌های گذشته در این ایام بچه‌های جهادی به استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان می‌رفتند و مازندران به دلیل استانی توریستی و شلوغ شدن در ایام نوروز و به عنوان استان مقصد حضور کمتری داشتیم.

وی با بیان اینکه مازندران روستاهای محروم کمتر وجود دارد و کم برخوردار بیشتر هستند، عنوان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی ترجیح دادیم در نوروز 1400 به روستاهای کم برخوردار ورود پیدا کنیم که روستای فرامده بخش سرخرود شهرستان محمودآباد یکی از آن روستاها است که گروه جهادی اکنون برای ساخت و تکمیل یک واحد مسکونی مشغول کار هستند.

معاون پشتیبانی موسسه تلاشگران ظهور نور (عج) خاطرنشان کرد: این موسسه علاوه بر این فعالیت این گروه، گروه‌های دیگری در بخش‌های پزشکی، پژوهشی و اشتغال‌زایی که تاکید بسیاری بر روی آن است، فعالیت دارد تا در کنار کارهای پژوهشی و اشتغال‌زایی آن محرومیت‌زدایی در این استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/ 685/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنار خانواده گروه جهادی لذت بخش بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل، عباس نوظهور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵۰۷ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و... هزینه کرده است.
وی افزود: در سال ذکر شده ۱۳۵ مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هم‌وطنان شد.
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۳۶ مورد آب‌رسانی در روستا‌های استان انجام شد، اذعان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به ۵۰۸ روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد، و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده، در مجموع ۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.
نوظهور به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.
رییس بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های این سازمان هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی، تشریح کرد: طی این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و... در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.
نوظهور ادامه داد: طی این ایام ۲۵ واحد مسکن مددجویی، احداث ۱۰ کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آب‌رسانی در ۷ نقطه، ۴ سیل بند، ۱۵ مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان