Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب رحمانی، عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: قطعا کمیسیون‌های اقتصادی مجلس اعم از کمیسیون برنامه و بودجه برای تحقق شعار سال، فعالیت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدائی‌ها» اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تیزبینی و اشرافیتی که نسبت به مسائل بین‌المللی و داخلی کشور دارند، هر سال شعار سال را با عناوین مختلفی همچون «رونق تولید»، «حمایت از تولید داخلی»، «جهش تولید» و «اقتصاد مقاومتی» نامگذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسلما اگر مسئولین ذیربط اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه فرمایشات مقام معظم رهبری را به خوبی اجرا می‌کردند امروز بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل شده بود.

بخش قابل توجهی از مشکلات کشور مربوط به سوءمدیریت‌هاست

نماینده مردم تاکستان در مجلس تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس از دوره پنجم به بعد تأسیس شد؛ در راستای آن، دیداری با نخبگان سراسر کشور صورت گرفت و از تعدادی برای ارائه نظراتشان درباره مسائل و مشکلات کشور دعوت شد.

رحمانی بیان کرد: ۷۶ درصد نظر نخبگان در حوزه مشکلات کشور مربوط به ضعف مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها و تنها ۲۴ درصد مربوط به تحریم‌ها بود؛ لذا با تلاش مجلس انقلابی و زحمات دولت در مدت عمر باقی مانده امیدواریم حداقل بخش قابل توجهی از فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی شود.

وی ادامه داد: مشکلات و معضلات کشور قابل حل بوده و نیازمند عزم و اراده است؛ لذا باید از مدیران پاک دست، جسور و ریسک‌پذیر در مدیریت‌های کشور استفاده و از رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌‌ها جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به اقدامات مجلس برای تحقق راهبرد سال‌جاری گفت: قطعا کمیسیون‌های مجلس اعم از کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه برای تحقق این بخش فعالیت خواهد کرد.

رحمانی اذعان کرد: قانون رفع موانع تولید در گذشته در مجلس مصوب شد که تا حدودی کاربردی بود، مجلس یازدهم هم در این بخش مصمم خواهد بود و در پشتیبانی‌‎ها و رفع مشکلات و موانع گام برمی‌دارد.

وی عنوان کرد: نباید برای تولیدکننده موانعی ایجاد کرد بلکه باید موانع آن را برطرف و حمایت کرد و سودهای بانکی را باید متعادل ساخت تا تولیدکننده انگیزه تولید و صادرات داشته باشد.

عدم ثبات ارز، عمده مشکل بخش تولید

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و از تولیدکنندگان حمایت کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رحمانی با اشاره به موانع پیش روی تولید مطرح کرد: یکی از مسائل، مواداولیه بوده چراکه واردات به علت عدم ثبات ارز با مشکل روبه‌روست؛ فردی که در حوزه تولید فعال است باید درباره ثبات اقتصادی کشور اطمنیان لازم را داشته باشد.

وی اذعان کرد: ارائه وام و عدم نقدینگی و گرفتن مجوز از جمله موانع دیگر پیش‌رو در بخش تولید بوده که نیازمند تسریع و رونق است و مشکلات مربوطه باید برطرف شود؛ گاها ورود بانک‌ها در برخی واحدهای تولیدی مشکلات را دوچندان کرده و لازم است سودهای بانکی متعادل شود.

عضو کمیسیون بودجه مجلس اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بورس مشکلاتی را برای سرمایه‎‌گذاران به وجود آورد که نیازمند نظارت‌ و کنترل بوده و نظارت مسئولان ذیربط را می‌طلبد؛ امروز می‌توان در این حوزه وارد شد و مشکلات را تا اندازه‌ای حل و رونق ایجاد کرد.

رحمانی یادآور شد: در بخش اقتصادی باید بتوانیم محصولات خود را در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی به کشورهای دیگر صادر کنیم و به خودکفایی و تولیدات خود ایمان داشته باشیم.

وی در پایان گفت: قانون مالیات‌ها باید اصلاح و از فرار مالیاتی جلوگیری شود؛ چراکه سالم‌ترین اقتصاد دنیا، اقتصادی است که براساس مالیات بر درآمدها وضع می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکلات کشور برای تحقق شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است