Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@20:32:28 GMT

افزایش قابل توجه تصادفات جاده ای در کشور

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۶۰۵۳

افزایش قابل توجه تصادفات جاده ای در کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: عملیات و امداد رسانی از سوی جمعیت هلال احمر نسبت به زمان مشابه سال قبل ۸۶ درصد، تصادفات جاده‌ای ۹۹ درصد و انتقال به مراکز درمانی ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ به نقل از تسنیم، محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به فعالیت نیروهای جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای قطع زنجیره کرونا مسئولیت کنترل مسافران در مبادی ورودی مرزها و استان‌ها به عهده  جمعیت هلال احمر قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: نیروهای هلال احمر در 16 استان و 33 مرز مستقر شده‌اند و اقدامات لازم برای اخذ تست از مسافران در مبادی ورودی مرزها انجام می‌دهند که البته از 33 مرز اشاره شده تعدادی غیر فعال هستند اما به هر ترتیب نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: از 25 اسفند تا به امروز33 هزار 785 نفر از مبادی مرزها عبور کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار 958 تست "پی سی آر"  و 7 هزار و 731 تست سریع انجام شده است و 30 نفر نیز در این مدت قرنطیه شده‌اند.

قوسیان مقدم خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده ایرانیانی که در مرزها تست آنها مثبت باشد در منازل خود قرنطیه می‌شوند و نزدیکترین مرکز درمانی بر فرایند درمانی آنها نظارت خواهد کرد.

وی افزود: 264 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در 7 مرز دریایی، 15 مرز زمینی و یک مرز دریایی آماده خدمت رسانی هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: یک هزار و 205 پایگاه در جاده‌ها پیش بینی شده است که 12 هزار نیروی سازمان امداد و نجات در این پایگاه‌ها امداد رسانی می‌کنند که از تاریخ 25 اسفند 99 تا 3 فروردین 1400 ، یک هزار 865 عملیات، 755 مورد امداد رسانی به افراد حادثه دیده، 187 درمان سرپایی، 390 مورد انتقال به مراکز درمانی انجام شده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: عملیات و امداد رسانی از سوی جمعیت هلال احمر نسبت به زمان مشابه سال قبل 86 درصد، تصادفات جاده‌ای 99 درصد و انتقال به مراکز درمانی 101 درصد رشد داشته است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادف هلال احمر جمعیت هلال احمر امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان