Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@10:21:36 GMT

طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۶۰۹۵

طرح صلح عربستان برای یمن دامی سیاسی

تداوم حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، هلاکت فرمانده ارشد مزدوران در جنوب تعز، واکنش به طرح صلح ارائه شده از سوی ریاض و ادامه اعتراضات علیه دولت هادی در «لحج» از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به یمن طی ساعات گذشته با شدت ادامه یافت وطی آن مأرب 24 بار، الجوف سه بار، حجه دو بار و صعده یکبار بمباران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که توپخانه ارتش سعودی مناطق مسکونی صعده را گلوله باران کرد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی یمنی از 146 مورد نقض آتش بس در الحدیده طی ساعات گذشته خبر داد که شامل پروازهای جاسوسی و هجومی و حملات با توپخانه و دیگر آتشبارها بوده است.

هلاکت فرمانده ارشد مزدوران آل سعود در جنوب تعز

منابع محلی یمنی در استان تعز از هلاکت فرمانده گردان یکم تیپ چهارم پیاده وابسته به مزدوران آل سعود با نام «عبده نعمان الزریقی» که درجه سرهنگ داشت در جبهه «الاحکوم» با همراهانش خبر دادند.

این منابع افزودند: علاوه بر الزریقی یک افسر دیگر به نام «محمد نعمان الزریقی» هم در جنوب تعز کشته شده است.

از سوی دیگر کمیته نظامی و امنیتی در استان تعز جلسه ای به ریاست «سلیم محمد المغلس» استاندار تعز برگزار کرد و رویدادهای امنیتی و نظامی این استان را مورد رایزنی قرار داد و از ارتش و کمیته‌های مردمی تمجید کرد.

واکنش به طرح ادعای صلح ریاض

«عبدالله سلام الحکیمی» دیپلمات یمنی  مقیم لندن به طرح صلح سعودی واکنش نشان داد و آنرا دامی برای اینکه خودش را صلح دوست نشان دهد دانست و گفت: سعودی یمن را ویران و ملت آنرا تحت محاصره قرار داده و اراضی آنرا اشغال کرده است.

وی افزود: آنچه طرح صلح سعودی نامیده می شود، دام سیاسی بیش نیست تا خود را حامی صلح قلمداد کند و اشغالگری و قیمومیت بر کشور ما را مشروع جلوه دهد. این طرح پس از ویرانی یمن با جنگ و کشتن ملت آن و محاصره و گرسنه نگه داشتن آنها و اشغال یمن از سال 2015 که همچنان ادامه دارد، ارائه شده است.

احداث سه پادگان جدید در «شبوه» یمن برای تروریست‌هایی که از سوریه می‌آیند

منابع یمنی از تحرکات مزدوران دولت دست نشانده سعودی در یمن در ایجاد پادگان‌های جدید در «شبوه» در غرب یمن پرده برداشتند و اعلام کردند: حزب «الاصلاح» سه پادگان در «رضوم» در ساحل دریای عرب برای تروریستهایی که ترکیه آنها را به جنگ یمن اعزام کرده است، احداث کرده است.

این منابع فاش کردند: یک محموله تسلیحاتی ترکیه هفته گذشته به بندر «قنا» که حزب الاصلاح دایر کرده، رسیده و سپس به پادگان‌های این حزب در «عتق» ارسال شده است.

کارشکنی ریاض در روند مبادله اسیران

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسیران یمن از کارشکنی سعودی در روند مبادله اسیران خبر داد و اعلام کرد: میانجی گری های محلی در جبهه‌های مأرب، الجوف و تعز می‌رفت که به 10 توافق مبادله اسیران با گروه‌های وابسته به دولت هادی و آزادی بیش از 500 اسیر از طرفین منجر شود که عربستان این توافقات را مورد مخالفت قرار داد و این با وجود توافق طرفین درباره اسامی بود و این توافقات را روی هوا فرستاد.

امارات خودروهای نظامی جدید تحویل شورای انتقالی جنوب یمن داد

منابع محلی در سقطری یمن اعلام کردند که نیروهای اماراتی خودروهای نظامی جدید تحویل شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن داده‌اند.

برگزاری تظاهرات ضد دولت «هادی» در استان لحج

منابع یمنی اعلام کردند که صدها نفر با برگزاری تظاهراتی در لحج علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شعار سر دادند.

این تظاهرات کنندگان خواستار برکناری استاندار وابسته به هادی یعنی «احمد ترکی» و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی شدند.

معترضان وابسته به شورای انتقالی جنوب هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا عربستان سعودی یمن طرح صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد