Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور روز سه شنبه در سومین روز از سال 1400 به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه روند تکمیل دولت الکترونیکی و پیوستن دستگاه‌ها به سیستم یکپارچه هوشمند الکترونیکی بررسی شد.

در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پنجره‌های واحد صدور مجوزهای دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تصویب ایجاد پنجره‌های واحد خدمات کسب و کار در استانها به صورت پایلوت در دو استان خوزستان و بوشهر، راه اندازی شد که از آن می توان به عنوان گام نخست دولت برای رفع موانع تولید و حرکت در مسیر اجرای شعار سال نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیکی ، ایجاد شفافیت و دسترسی عمومی به اطلاعات را یکی از راهکار‌های حمایت از کسب و کارها و همچنین رفع موانع از تولید دانست و گفت: با دولت الکترونیکی می توان به سرعت این هدف را محقق کرد و امروز با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید شاهد آن هستیم که بخش زیادی از خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می شود.

حجت‌الاسلام  روحانی در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تسهیل فضای کسب و کار و تسریع در صدور مجوزها را از محورهای عملی رفع موانع تولید برشمرد که با توسعه دولت الکترونیکی در این دولت در دستور کار قرار داشته و در سال جاری نیز با قدرت پیگیری و ادامه خواهد یافت.

روحانی در ادامه از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم و ارزشمند دولت یازدهم در زمینه فراگیر شدن خدمات سلامت برای آحاد ملت نام برد و افزود: نتیجه این اقدام بزرگ را در یک سال گذشته در زمینه مقابله با پاندمی کرونا در کشور شاهد بودیم.

رئیس‌جمهور «سلامت الکترنیکی» را گام دوم طرح تحول سلامت خواند و گفت: با تکمیل سامانه سلامت الکترونیکی که فاز اول آن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی امروز افتتاح شد، مردم قادر خواهند بود فقط با یک شماره ملی خدمات سلامت خود را دریافت کنند.

روحانی با بیان اینکه مفاسد یکی از موانع بزرگ تولید است ، گفت: راه مبارزه با فساد همین توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد و مفاسد و رانت‌ها کمتر می شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور موانع تولید دولت الکترونیکی روحانی شفافیت دولت الکترونیکی رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در بازدید از کارخانه ماشین سازی خرم آباد و در نشست صمیمی مدیران عضو شورای هماهنگی تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید بر بررسی و رفع موانع تولید در استان تأکیدکرد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در کنار کارفرما و سرمایه گذار باید همدل باشند، افزود: مسئولان باید در مسیر تولید قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی موظفند از تولید و اشتغال حمایت کنند، گفت: امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و دشمن برنامه ریزی کرده است که در تقابل با بخش اقتصادی کشورمان باشد، بنابراین همه باید برای کاهش مشکلات تولید در استان تلاش کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حرکت نظام اسلامی حرکت امیدآفرین و رو به جلو است، افزود: جامعه کارگری به دلیل تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها آسیب‌های زیادی دیده است که جلسات رفع موانع تولید باید برای استان و کاهش بیکاری خروجی داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود