Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد در روز جهانی آب در مورد افزیش شمار مهاجران و پناهجویان به دلیل خشکسالی و عدم دسترسی به آب هشدار داد. ۴۵۰ میلیون کودک در جهان به آب دسترسی ندارند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، سازمان ملل متحد روز ۲۲ مارس را روز جهانی آب نام‌گذاری کرده است. نام گذاری این روز در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل که در شهر ریودوژانیرو در سال ۱۹۹۲ برگزار شد، مطرح گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز هرسال شعار مخصوص خود را دارد. شعار امسال بر موضوع «ارزش نهادن آب» متمرکز شده است.

کمیساریای عالی پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد روز دوشنبه دوم فروردین (۲۲ مارس) به مناسبت روز جهانی آب هشدار داد که کمبود آب، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم، خشکسالی، فرسایش خاک و بیابانزایی از عوامل مؤثر در تشدید مهاجرت هستند.

به گزارش یونیسف ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آب سالم دسترسی ندارند. به گزارش یونیسف تغییرات اقلیمی به کمبود آب در سراسر جهان دامن زده است.

در حال حاضر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که حداقل یک ماه در سال با کمبود آب مواجه هستند. از سوی دیگر میلیون‌ها دیگر نیز نفر در ماه‌های بارندگی و سیل با آلودگی چشمه‌ها و منابع آب مواجه می‌شوند.

به گفته گرد مولر، وزیر عمران و توسعه آلمان و به نقل از یونیسف ۴۵۰ میلیون کودک در سراسر جهان دسترسی به آب سالم ندارند.

ایران نیز در دو دهه اخیر با خشکسالی و کمبود آب مواجه بوده است. به طوری که در سال آبی امسال (‌۱۳۹۹ – ۱۴۰۰) از اول مهر تا ۱۰ اسفند ماه میزان کل ریزش‌های جوی حدود ۱۰۷ میلیمتر بوده است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌ھای مشابه درازمدت ۲۶ درصد کاھش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۴۱ درصد کاھش نشان می‌دھد. این آمارها نشان‌دهنده شرایط نامناسب منابع آبی در کشور است.

ایرنا در گزارشی به مناسبت روز جهانی آب، نوشته است که در ایران حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب تمام آب قابل استحصال وجود دارد که سالانه حدود ۶ تا ۷ میلیارد متر مکعب بیشتر از این میزان آب مصرف می‌شود. به عبارت دیگر، استفاده بدون جبران از سفره‌های آب زیرزمینی در خدمت مصرف بالای آب در ایران قرار می‌گیرد؛ مصرفی که بیش از همه به کشاورزی عقب‌افتاده و غیرپیشرفته نسبت داده می‌شود.

همین مصرف بی‌رویه و غیراقتصادی آب سبب شده که متوسط سرانه مصرف آب در ایران به دو برابر متوسط جهانی که ۱۵۰ لیتر است، برسد.

در یکصد سال اخیر بر مصرف آب در سراسر جهان شش برابر افزوده شده است. کارشناسان می‌گویند با افزایش جمعیت، تولیدات صنعتی و کالاهای مصرفی باز هم سالی یک درصد به مصرف آب افزوده خواهد شد و این درحالی است که تغییرات اقلیمی تاثیر بسزایی بر وضعیت آب خواهد داشت و بر بحران آن دامن خواهد زد.

در گزارش یونیسف که به مناسبت روز جهانی آب منتشر شده خواسته شده تا «ارزش این عنصر حیاتی» درک شود و برای حفظ آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

برچسب هاپناهندگان روز جهانی آب سازمان ملل متحد (UN) کمبود آب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پناهندگان روز جهانی آب سازمان ملل متحد UN کمبود آب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل UNHCR آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سازمان ملل متحد سراسر جهان روز جهانی آب کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه 1403 تعداد 53 نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد 14 نفر بستری و 39 نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (16 نفر)، لرستان (12 نفر) و کرمانشاه (10 نفر) رخ داده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟