Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:37:16 GMT

صادرات از بندر چابهار در سال گذشته ۳۸۱ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۷۳۳۲

صادرات از بندر چابهار در سال گذشته ۳۸۱ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در تشریح اهم اقدامات بندری، دریایی، فنی و مهندسی بنادر سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ اظهار داشت: خدمات دریایی ایمن و بدون وقفه به خطوط کشتیرانی و نیز خدمات بندری به صورت ۲۴ ساعته در زمان شیوع ویروس کرونا در بنادر سیستان و بلوچستان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در تشریح اقدامات شاخص واحد دریایی این اداره‌کل بیان کرد: ارائه تمامی خدمات دریایی ایمن و بدون وقفه به خطوط کشتیرانی با وجود اختلال در سیستم‌های جامع دریایی و سامانه امور دریانوردان و شرایط پاندمی ویروس کرونا، کاهش زمان واکنش عملیات جستجو و نجات دریایی با پیاده‌سازی طرح "همیار ناجی" در سواحل شرق و غرب استان، کاهش ریسک دریانوردی و افزایش رضایتمندی خطوط کشتیرانی با ترمیم پیچ کانال آبراه بندر شهید کلانتری از ۲۵ درجه به ۹ درجه از مهمترین اقدامات صورت گرفته حوزه دریایی در بنادر استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ بود.

وی ادامه داد: همچنین افزایش ایمنی دریانوردی، جلوگیری از خسارت به بخش خصوصی و رفع معارض از آب‌های ساحلی "تیس"، جلوگیری از وقوع فاجعه و گسترش آتش در بندر ماهیگیری کنارک با کنترل ریسک، اطفای حریق شناورهای صیادی طعمه حریق شده و خروج به موقع آن‌ها از حوضچه بندر صیادی و نیز پوشش کامل رادیویی سواحل مکران بر اساس الزامات و مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

آقایی در مورد مهم‌ترین اقدامات حوزه بندری، گفت: ثبت رکورد روزانه بارگیری کالا به کشتی به میزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن در روز، تخلیه و حمل یکسره روزانه ۱۱ هزار تن کالای فله از کشتی و ارسال به مقاصد مصرف، ثبت رکورد تخلیه و حمل یک‌سره چهار هزار و ۲۰۰ تن کالای کیسه‌ای از یک شناور و در یک روز، ارائه خدمات بندری به صورت ۲۴ ساعته در زمان شیوع ویروس کووید -۱۹ و مشکلات ناشی از اختلال در سامانه‌های بندری از مهم‌ترین اقدمات حوزه بندری استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: علاوه بر این افزایش ۸۳ درصدی واردات کالاهای اساسی نسبت به سال ۹۸، رشد ۳۸۱ درصدی صادرات نسبت سال ۹۸، رشد ۸۲ برابری ترانزیت کالا از بندر چابهار نسبت به سال ۹۸، انعقاد چهار فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به مبلغ بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، صادرات محصولات شیلاتی تولیدی استان به کشورهای شرق دور برای اولین بار از طریق بندر چابهار، بازاریابی گسترده با محوریت کالاهای پرتکرار به تفکیک استان‌های محور شرق و همچنین هماهنگی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی با برگزاری جلسات منظم از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه بندری بود.

وی در مورداقدامات شاخص فنی و مهندسی بنادر سیستان و بلوچستان در سال گذشته، یادآور شد: اتمام فرآیند مطالعات ۱۲ پروژه و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها با برگزاری مناقصه و تعریف هفت طرح مطالعاتی جدید که مطالعات آن‌ها در دست اقدام است، کشف و احراز ۶ مورد تخلف اسنادی ارائه شده توسط مناقصه گران با بررسی دقیق و صحت سنجی اسناد مذکور، ارتقا فرآیند نگهداری و تعمیر شناورهای چابهار منتج به کاهش هزینه جاری و سرمایه‌ای به میزان چهار درصد، اصلاح قرارداد و تغییر استراتژی تأمین قطعات و مواد در راستای کاهش ریسک پیمانکاران از مهم‌ترین اقدمات حوزه فنی و مهندسی در سال ۹۹ بود.

آقایی ادامه داد: جذب، پرورش و حفظ پرسنل فنی بومی و کاهش برون سپاری تعمیرات تخصص، راه‌اندازی سیستم اتوپایلوت شناور ناجی توسط پرسنل بومی برای اولین بار در سازمان بنادر، کم‌ترین ساخت و سازهای غیر مجاز در سواحل استان با اجرای طرح گشت و پایش مستمر و منظم سواحل را می‌توان از دیگر اقدامات مهم حوزه فنی و مهندسی در سال گذشته دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزایش درآمد به میزان ۴۷ درصد، افزایش وصول مطالبات به میزان ۷۱ درصد و نیز افزایش فضای سبز بندر به میزان دو هکتار نسبت به سال ۹۸ را می‌توان از دیگر اقدامات برجسته در بنادر استان سیستان و بلوچستان نام برد.

کد خبر 5174820

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر چابهار صادرات کالا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا نوروز بوشهر تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گرگان عکس استانها ایلام گردشگری تردد وسایل نقلیه عید نوروز بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان در سال دیگر اقدامات خطوط کشتیرانی فنی و مهندسی سال گذشته سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 660 هزار و 543 مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه‌جا شده‌اند که بیش‌ترین آن‌ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

وی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

 مدیر بندر شهید باهنر با اشاره به افزایش 9 درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری(قشم) و شهید حقانی نیز گفت: در این بازه زمانی 260 هزارو481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جابه‌جا شدند.

محمدحسینی‌تختی، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می‌کنند و امضای این تفاهم‌نامه نیز با هدف‌گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده‌ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 به گزارش تسنیم؛بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم‌ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت