Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:35:19 GMT

در بررسی صلاحیت‌ نامزدها حقی ضایع نشود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۷۳۸۹

در بررسی صلاحیت‌ نامزدها حقی ضایع نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز  رحمت‌اله فیروزی پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک سال جدید و میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: امسال  انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  برگزار می‌شود و مطابق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، مردم در انتخاب خود دقت نظر ویژه داشته باشند و افراد اصلح را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان اصفهان افزود: با برگزاری این انتخابات، سرنوشت مدیریت کشور به مدت چهار سال تعیین می‌شود و از این رو تصمیم مردم شریف در انتخابات بسیار مهم خواهد بود.

  وی گفت :کشور ما بر اساس نظام مردم‌سالاری دینی استوار شده و مردم ما نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت خود دارند و می‌توانند با بررسی برنامه نامزدها نسبت به انتخابات اصلح اقدام و با مشارکت حداکثری برگ زرینی ثبت کنند.

فیروزی‌پور در خصوص تأیید صلاحیت‌ نامزدهای شوراهای شهر و روستا، بیان کرد: توصیه من به اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارتی این است که نهایت  دقت در بررسی صلاحیت افراد را داشته باشند و بر اساس استعلام مراجع ذیصلاح در چارچوب قانون، حق و انصاف تصمیم‌گیری کرده تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره فعلی شوراها در برخی از نقاط کشور شاهد انحلال و دستگیری اعضای شوراها بودیم که این امر موجب اخلال در امر خدمت‌رسانی به مردم و همچنین تضعیف نهاد شوراها شد که امیدواریم در این دوره از انتخابات با انتخاب افراد صالح و شایسته شاهد چنین انتخاب به اتفاقات ناگوار در کشور نباشیم.

وی گفت:امیدوارم با تدبیر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و همکاری همه‌جانبه بین نهادهای قضایی و امنیتی، نظامی و انتظامی شاهد برگزاری انتخابات باشکوه همراه با امنیت و آرامش در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ ۶۳۰۲۵/ع۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند