Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدری معتقد است که باید از حضور در تیم ملی لذت ببرد و به آینده فکر نکند.

پدری، هافبک 18 ساله بارسلونا برای اولین بار به تیم ملی اسپانیا دعوت شده است. او در مصاحبه با مارکا در مورد حضور در تیم ملی اسپانیا برای نخستین بار صحبت کرد. به گزارش طرفداری، پدری در مورد اولین روزش در تیم ملی و این که با لوئیز انریکه و سرخیو راموس صحبت کرده یا خیر، گفت:

حقیقت این است که اولین روزم خیلی خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمام هم تیمی هایم ملاقات کردم و همه چیز عالی شروع شد. هنوز خیلی نتوانسته ام با انریکه صحبت کنم. او خیلی خوب از من استقبال کرد. سرخیو راموس نیز از من استقبال کرد و به من خوش آمد گفت. راموس به من گفت که از این تجربه که برای یک فوتبالیست تجربه خاصی است، لذت ببرم.

فکرش رو می کردی که در لیست تیم ملی قرار بگیری؟

من منتظر بودم که بالاخره چنین اتفاقی بیافتد اما چندان در مورد آن مطمئن نبودم. خوش شانس هستم که اینجا حضور دار و کاری که قرار است بکنم این است که از آن لذت ببرم.

پیراهن اولین بازی ات در تیم ملی را به چه کسی می دهی؟

همیشه گفته ام که اولین پیراهن های من برای برادرم است. آن ها را به او می دهم چون برادرم همیشه در کنار من است. من به شدت به خانواده ام مدیون هستم، به خصوص به خاطر ارزش هایی که از بچگی در وجود من پرورش دادند. برادرم همیشه در کنار من بوده و پدر و مادرم همیشه نصیحت های خوبی به من کرده اند. برادرم با من زندگی می کند و سعی می کند به من کمک کند که متواضع بمانم و به خودم مغرور نشوم و کمکم می کند که خونسرد باشم. او به پیشرفت من کمک می کند.

با وجود این که در بارسلونا فیکس هستی، در مورد حضور در تیم ملی ترس یا اضطراب داری؟

نه، همیشه گفته ام که دوست دارم خودم باشم، که باید همان کاری را کنم که در باشگاهم، بارسلونا نیز انجام می دهم و از چیزی که زندگی به من داده است لذت ببرم. باید این کار را به بهترین شکلی که بلدم انجام دهم و فوتبال که چیزی است که دوست دارم را بازی کنم.

از این که 18 سال داری و در بارسلونا فیکس هستی و به تیم ملی هم دعوت شده ای، چه حسی داری؟

مهم ترین چیز این است که با چنین چیزی مواجه شوی و خیلی عادی با آن رفتار کنی. در زمین بازی خودت باشی چون اگر کاری را انجام دهی که دوست داری و از آن لذت می بری، نتیجه بهتری کسب خواهی کرد. همیشه سعی می کنم از واقعیت جایی که هستم و کسانی که در کنارشان بازی می کنم، فرار کنم. سعی می کنم خودم باشم و لذت ببرم.

مقدماتی جام جهانی و یورو در یک سال هستند. خودت را عضوی از تیم در تمام بازی ها تصور می کنی؟

امیدوارم که در تمام این بازی ها حضور داشته باشم. قطعاً چنین چیزی را تصور کرده ام اما باید قدم به قدم پیش رفت. من برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده ام و کاری که باید بکنم این است که از آن لذت ببرم و بهترین عملکردم را داشته باشم تا باز هم دعوت شوم.

وضعیت بارسلونا و شانس قهرمانی در لالیگا؟

حقیقت این است که شرایط را بسیار خوب می بینم. ما بازی های فوق العاده ای داشته ایم مثل بازی مقابل رئال سوسیداد. با سیستم جدید، خیلی خیلی خوب بازی می کنیم و مهم تر از همه، نتایج خوبی می گیریم. به خوبی با این سیستم وفق پیدا کرده ایم. اگر خوب بازی کنید اما نتیجه نگیرید، هیچ ارزشی ندارد. امیدوارم مدت زیادی به این روند خود ادامه دهیم و بتوانیم فاتح لیگ شویم.

بازی در کنار لیونل مسی؟

از آن لذت می برم. در بازی ها و تمرینات او را می بینی و از بودن در کنارش لذت می بری. قادر بودن به سهیم شدن لحظات با او خارق العاده است. در زمین بازی همیشه دنبال او هستم و حواسم به مسی هست چون او همیشه می داند که چه کاری انجام می دهد. امیدوارم در بارسلونا بماند. این تصمیم شخصی مسی است که باید به دقت به آن فکر کند و با آرامش خاطر تصمیم بگیرد. او همیشه سعی می کند مرا پیدا کند و به من می گوید که خودم را در بین خطوط قرار دهم تا مرا پیدا کند. من دنبال او می گردم، به او پاس می دهم چون او کسی است که می تواند خطرساز شود.

اتلتیکو رقیب اصلی شما برای قهرمانی است؟ رئال مادرید چطور؟ ال کلاسیکو؟

اتلتیکو صدرنشین است اما نمی توانیم رئال مادرید را نادیده بگیریم. رئال 2 امتیاز از ما کمتر دارد و به ما خیلی نزدیک است. ما به نتایج و عملکرد خودمان تکیه کرده ایم. باید همه بازی ها را ببریم و منتظر لغزش اتلتیکو باشیم. ال کلاسیکو همیشه خاص است و قطعاً بازی فوق العاده ای خواهد شد.

تست در باشگاه رئال مادرید؟

هوا خیلی سرد و برفی بود. کمتر از آن چه برنامه ریزی شده بود تمرین کردیم. این اتفاقی است که در زندگی من افتاد و من از جایی که هستم خوشحال و راضی ام. من از بارسا هستم و همیشه می خواستم که جایی که الان هستم، باشم.

آنسو فاتی؟

دوران بسیار سختی برای او است. این شرایط را برای هیچ کسی نمی خواهم چون مدت غیبت او از میادین زیاد بوده است. امیدوارم زود به میادین برگردد چون چیزهای زیادی به ما اضافه خواهد کرد.

در بچگی همیشه توپ همراهم بود و با توپ خوشحال بودم. اگر توپ را از من می گرفتند، لبخند را از من دور می کردند. هنوز هم از فوتبال مانند بچگی ات لذت می بری؟ حقیقت این است که به لذت بردن از فوتبال مانند یک بچه ادامه می دهم و مانند یک بچه هم بازی می کنم. وقتی وارد زمین می شوم، از کاری که می کنم لذت می برم.

چه کسی اولین بار تو را با اینیستا مقایسه کرد؟

نمی دانم. مقایسه شدن با اینیستا باعث افتخارم است چون او بازیکن فوق العاده ای بود. من باید حرفه ام را دنبال کنم و تبدیل به پدری شوم.

 همچنین بخوانید:

تیاگو آلکانتارا: بازی کردن کنار راموس فوق العاده است؛ تابستان ممکن بود به لالیگا برگردم

 

اخبار داغ 

برترین های قرن با سعید آذری: پرویز قلیچ خانی برترین بازیکن قرن ما است؛ امیدوارم روزی در کشور از او استفاده کنیم رونمایی از کارت آیکان بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران؛ نفر چهارم، مهدی مهدوی کیا اولین عکس قبل و بعد از کشته شدن دختران بوشهری / تعداد قربانیان به هفت تن رسید ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت دور و نزدیک فوتبال؛ 5 توپ جمع کنی که سرنوشت یک مسابقه فوتبال را تغییر دادند (دوبله اختصاصی) اشتباه فدراسیون فوتبال کامرون در ارسال ایمیل به بایرن مونیخ برای دعوت از چوپوموتینگ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوق العاده تیم ملی آن لذت لذت ببرم بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ روز معلم که می‌شود همه ما به یاد معلمانمان می‌افتیم؛ خانواده‌ها از معلمان فرزندانشان تقدیر می‌کنند؛ مدیران مدارس برای معلمان خود هدایایی در نظر می‌گیرند و آموزش و پرورش در هر استان و شهر هم سعی دارد هر ساله به مناسبت روز معلم از معلمان نمونه خود تقدیر کند.

در این میان اما معلمانی هستند که بدون چشم داشتی، بدون آنکه از تدریس و زحماتشان کسی تقدیری داشته باشد؛ همچنان معلمی را با شوق و علاقه ادامه می‌دهند.

به بهانه روز زیبای معلم تلاش می‌کنیم در چند مصاحبه با تعدادی از این معلمان گفت‌وگو داشته باشیم.

بخشی از این معلمان معلمان حق‌التدریسی هستند؛ اگر چه وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از نیروهای رسمی تحت عنوان اضافه کار یا خدمت مجدد نیروهای بازنشسته تاکید دارد؛ با این حال وضعیت کمبود معلم در برخی شهرها طوری است که معلمان حق‌التدریسی همچنان بخشی از بار آموزش را به عهده دارند.

وضعیت معلمان غیررسمی در مدارس غیردولتی مدتی است که با سایت مشارکت‌ها، کمی بهبود پیدا کرده است اما وضعیت معلمان حق‌التدریسی کاملاً بسته به شرایط، میزان ساعات کاری و انصاف مدیر یا هیئت امنای مدرسه است.

عشق به معلمی ما را به مدرسه می‌کشاند

یکی از این معلمان حق‌التدریسی، زینب ویسی پور است که در مدارس راهنمایی استان لرستان شهرستان کوهدشت فعالیت می‌کند. ویسی پور البته می‌گوید معلمی را برای عشق به تدریس و ثواب آموزگاری دوست دارد. او می‌گوید اگر عشق به معلمی نباشد؛ معلمان حق‌التدریسی اصلاً قادر به کار نیستند.

ویسی پور می‌گوید: نزدیک ۱۳ سال است که به عنوان معلم حق التدریس در مدارس شهرستان کوهدشت تدریس می‌کنم. اولین بار تدریس را به عنوان یک معلم قرآن در مسجد شروع کردم؛ پس از آن در مدرسه به صورت حق التدریس درس‌های دینی قرآن و عربی را تدریس کردم.

با اینکه سال‌ها از تدریس من می‌گذرد اما با برخی از دانش‌آموزانم در سال‌های اول تدریس هنوز در ارتباط هستم.

معلمی را هیچگاه به عنوان یک شغل نگاه نکردم

ویسی پور معتقد است معلمی حق التدریسی را نمی‌توان شغل ثابتی در نظر گرفت؛ و می‌گوید: برای ما که حق التدریس هستیم اگر علاقه‌ای نباشد اصلاً نمی‌توانیم معلم باشیم. ما واقعاً دلی تدریس می‌کنیم و چون من هم قرآن و دینی تدریس می‌کنم برایم دو برابر ارزشمند است.

بهترین و بدترین خاطره معلمی

بهترین خاطره من از تدریس در آموزش و پرورش ۳ سال پیش رقم خورد. یکی از شاگردانم که مدتی از وی خبر نداشتم با من تماس گرفت و گفت موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. این بهترین خبری بود که در تمام مدت فعالیتم به عنوان معلم شنیدم. از پیامی که او به من داد آنقدر ذوق زده شدم که همان لحظه با وی تماس گرفت اول به مادرش تبریک گفتم و بعد با خودش صحبت کردم. به خاطر دارم که خانواده‌اش بسیار حامی وی بودند و او را تشویق به حفظ قرآن کردند.

بدترین خاطره من هم سال ۹۷ بود؛ یکی از دانش آموزانم به واسطه ارتباطی که با یک دوست نامحرم داشت با خانواده درگیری و مشاجره پیدا کرد؛ ناچار شدیم به این موضوع ورود کنیم و طوری عمل کنیم که نه دختر آسیبی ببیند و مشکلی هم برای سلامتی اعضای خانواده وی پیش بیاید و دختر هم تز خانه فرار نکند.

این دعواها و مشاجرات آنقدر شدید بود که جزئی از تلخ‌ترین خاطره معلمی من شد شکر خدا خطر جدی متوجه سلامتی دختر نشد اما آسیب‌هایی به دختر وارد آمد.

حقوقم بیشتر خرج رفت و آمد می‌شود اما برایم مهم نیست

نیروهای حق التدریس به لحاظ حقوق و مزایا واقعاً در مضیقه هستند و همانطور که گفتند اگر عشق به معلمی نباشد اصلاً حقوق چندانی نمی‌گیرند؛ برای شخص من هم مسائل مادی واقعاً از ابتدای فعالیتم مهم نبود و همین که به دانش آموزانم قرآن و معارف دینی یاد می‌دهم برایم ارزشمند است. نزدیک به ۱۳ سال است که این‌طور عمل می‌کنم و گاهی حقوقم تنها خرج رفت و آمد و خورد و خوراکم در محل کار می‌شود.

بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم، مایه آرامش من است

تنها آرامش کار من همین درس دینی و عربی و قرآن و بازخورد مثبتی است که از دانش آموزانم می‌گیرم. دانش آموزانم آن‌چنان در کلاس با من ارتباط می‌گیرند که مسائل و مشکلات خانوادگی خود را هم با من مطرح می‌کنند.

همین چند روز قبل یکی از دانش آموزانم از من راهنمایی می‌خواست که به خواستگاری که با فلان شرایط داشته است چه جوابی بدهد. اینکه دانش آموزانم در این حد با من راحت هستند و به من اعتماد دارند برایم ارزشمند است امیدوارم که لایق این اعتماد و لطف دانش آموزانم باشم.

کد خبر 6094953 علی قدمی

دیگر خبرها

  • بازگشت به خانه پدری؛ حجازی به بازیکنان استقلال معارفه می‌شود
  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • (ویدیو) مقایسه پراید با خودروهای آمریکایی توسط یک افغانستانی
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • بازخورد مثبت و اعتماد دانش آموزانم مایه آرامش من است
  • یک استقلالی و نمایش مطمئن در چپ تراکتور
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا