Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا در گروه دوستان، خانواده و یا حوزه کاری خود فرد محبوبی محسوب می‌شوید؟

همه انسان‌ها از اعماق وجود دوست دارند که توسط همکاران، هم‌سن و سالان، اعضای خانواده و افرادی که با آن ها ارتباط دارند، با گرمی و مهربانی مورد استقبال قرار گیرند، اما این کار به راحتی میسر نمی‌شود، مگر اینکه آن ها کاری کنند تا پیش چشم افراد دیگر, البته نه هر فردی, احساس مهم و ارزشمند بودن داشته باشند و بتوانند مورد پذیرش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال، تبدیل شدن به یک فرد محبوب در زندگی نیازمند برداشتن قدم‌هایی است که هر قدم کمک شایانی به محبوبیت و جذابیت شما در جمع می‌کند که یکی از این تلاش‌ها استفاده از قانون تلاش غیر مستقیم است.

بیشتر بخوانید

چگونه در هر گروهی محبوب باشیم؟

قانون تلاش غیر مستقیم چیست؟

قانون تلاش غیر مستقیم می گوید که تقریباً با روابط غیرمستقیم و نه مستقیم با دیگران می توان در روابط خود با دیگر افراد جامعه به هر آن چه که مطلوب است دست پیدا کرد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید افراد را تحت تأثیر قرار دهید، راه مستقیم این است که سعی کنید آن‌ها را در خصوص ویژگی‌ها و موفقیت‌های قابل تحسین خود متقاعد کنید، اما تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن شخص دیگری با صحبت در مورد خود معمولاً کمی احمقانه و گاهاً خجالت‌آور به نظر می‌رسد.

روش غیر مستقیم تحت تأثیر قرار دادن دیگران این است که به سادگی هر چه تمام‌تر می توانید تحت تأثیر دیگران قرار بگیرید چرا که هر قدر بیشتر تحت تأثیر طرف مقابل قرار بگیرید، آن شخص هم بیشتر تحت تأثیر شما قرار خواهد گرفت و این موضوع به زن یا مرد بودن طرف مقابل شما و یا این که چه موفقیتی کسب کرده است, ندارد. 

اگر می‌خواهید کسی را به خودتان علاقه‌مند کنید، راه مستقیم این است که همه چیز را به او بگویید، اما توجه داشته باشید که روش غیر مستقیم بهتر کار می‌کند زیرا کافی است که فقط به طرف مقابل خود علاقه مند شوید. زیرا هرچه بیشتر به آن شخص علاقه‌مند شوید، احتمال علاقه لو به شما نیز بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید خوشبخت باشید، راه مستقیم این است که هر کار معقول و منطقی که فکرش را می‌کنید انجام دهید تا خوشحال بمانید. با این حال، لذت‌بخش‌ترین و ماندگارترین شکل خوشبختی این است که  از خوشحالی شخص دیگر عمیقا خوشحال شوید.

بر اساس قانون تلاش غیرمستقیم، هر زمان که کاری انجام دهید یا چیزی را بگویید که شخص دیگری را خوشحال کند، خودتان هم احساس خوشحالی می‌کنید، چون شما با این کار روحیه و عزت نفس خود را بالا می‌برید.

بهترین راه برای اینکه کسی را وادار کنید به شما احترام بگذارد، این است که به او احترام بگذارید و وقتی شما نسبت به شخص دیگری احترام می‌گذارید یا او را تحسین می‌کنید، او هم به شما احترام می‌گذارد.

ما این را در روابط انسانی, اصل متقابل می‌نامیم که بر اساس این اصل، هر زمان که کار خوبی برای شخص دیگری انجام دهید، شخص مقابل هم می‌خواهد با انجام یک کار، کار خوب شما را جبران کرده و در حق شما خوبی کند و در حقیقت, لطف شما را جبران کند و نکته جالب این است که بیشتر عاشقانه‌ها و دوستی‌های ما بر اساس همین اصل صورت می‌گیرد.

با توجه به قانون تلاش غیر مستقیم, چگونه می توان به خود ایمان آورد؟

پاسخ این است که به طرف مقابل خود ایمان داشته باشید چراکه هر وقت نشان دهید که به شخص دیگری اعتقاد, ایمان و اعتماد دارید او هم همین حس را به شما دارد تا جایی که به شما باور و اعتماد دارد و این گونه است که از هر دستی بدهید، از همان دست پس می‌گیرید.

استفاده کردن از تلاش غیر مستقیم

مهم‌ترین کاربرد قانون تلاش غیر مستقیم به رشد شخصیت سالم  شما مربوط می‌شود.

ساختار شما به گونه‌ای است که هر کاری که  با شخص دیگری انجام می‌دهید و یا رفتاری که با او دارید تأثیر متقابلی بر روی خودتان دارد ؛ به طوری که هر کاری که برای بالا بردن عزت نفس شخص دیگری انجام می‌دهید، عزت نفس خودتان را در همان زمان و به همان اندازه بالا می‌برید و از آنجا که عزت نفس, مشخصه شخصیت سالم است، شما در واقع می‌توانید با استفاده از هر فرصتی برای بهبود سلامت شخصیت دیگران، سلامتی شخصیت خود را نیز بهبود ببخشید و به عبارت دیگر، آنچه در زندگی دیگران می‌کارید، در زندگی خود درو می‌کنید.

یکی از واقعیت ها این است که وقتی فردی را ملاقات می‌کنید، او بار روانی سنگینی را تحمل می‌کند و این امر در زمینه عزت نفس و اعتماد به نفس بیشترین تأثیر را دارد.

برخی از  افراد به نوعی با احساس حقارت بزرگ می‌شوند و باید در زندگی به گونه ای رفتار کنیم که با مورد ستایش قرار دادن دیگران, خودمان نیز موردستایش قرار بگیریم و در این میان, مهم نیست که افراد چقدر موفق می‌شوند یا در شغل خود ارتقا پیدا می‌کنند، مهم این است که آن‌ها هنوز هم نیاز به تقویت ذهنیت خود دارند.

نتیجه‌گیری

محبوب شدن بیشتر در میان افراد, به چگونگی رفتار ما با دیگران ارتباط دارد. به همین منظور, تا انسان های خوب جامعه نظر مطلوب و مساعدی درمورد ما نداشته باشند نمی توانیم فرد محبوب جامعه خود باشیم.  بنابراین, باید موقعیت اجتماعی خود را یک پژواک یا انعکاس از انرژی اجتماعی که در جهان ساطع می‌کنیم، در نظر بگیریم و به یاد داشته باشیم که با انسان های خوب جامعه  طوری رفتار کنیم که گویی مهم‌تر از ما هستند که در نهایت این احساسات متقابل خواهد بود و خود ما نیز در بالاترین مراتب اجتماعی قرار خواهیم گرفت.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

بیشتر بخوانید

کاربردهای جالب علم روانشناسی در زندگی روزمره

ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محبوبیت در گروه روانشناسی موفقیت شغلی شخص دیگری طرف مقابل تحت تأثیر شخص دیگر عزت نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)