Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری رو سه شنبه در آیین افتتاح فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری افزود: امیدواریم کشور درسال ۱۴۰۰ شاهد گشایش های خوبی از هرنظر برای ملت باشد.  

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از تعیین کننده ترین صنایع در بخش تامین معیشت مردم و اشتغال و صادرات است، اظهار داشت: شاید بتوان تولید برخی صنایع صنعتی را در کشور نداشت و یا در زمان دیگری داشت ولی تولیدات و محصولات بخش کشاورزی به شکل مستقیم با غذای مردم ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 جهانگیری یادآور شد: تامین کالاهای کشاورزی و امنیت غذایی جامعه یکی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که طی سال های اخیر توجه جدی به آنها شده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه صنایع کشاورزی غذای ۸۵میلیون نفر ایرانی را تامین می کند، اضافه کرد: ظرفیت تولیدات کشاورزی کشور خوشبختانه بسیار بالا است و ما تاکنون در این حوزه مشکل خاصی نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای کشاورزی در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز از لحاظ تکنولوژیکی به روز شده اند، گفت: بنگاه داران بخش کشاورزی باید احساس کنند که فعالیت صنعتی آنها علاوه بر تولید مایحتاج مردم سود اقتصادی نیز برای آنها دارد.

وی ورود فناوری های نوین و شرکتهای دانش بنیان به حوزه کشاورزی را کار ارزشمندی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در شکل گیری شرکتهای دانش بنیان بخش کشاورزی و ورود تکنولوژی به بخش کشاورزی انجام داده است که آثار آن در چندسال آینده بیشتر احساس خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت از آغاز جنگ اقتصادی تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب بود، افزود: آمریکایی ها برای ضربه زدن به اقتصاد کشور در وهله اول فروش کالاهای اساسی صادراتی کشور مانند نفت، فولاد، پتروشیمی و سایر موارد را باهدف کاهش توان ارز آوری کشور تحریم کردند

این مسئول خاطرنشان کرد: کاهش توان ارزی کشور موجب ضربه زدن به اقتصاد و افزایش قیمت ارز و کالاهای اساسی می شد که در این حوزه دولت ۲راه پیش روی داشت، اول روش تامین کالاها به صورت کوپنی و یا تامین کالاهای مورد نیاز مردم از طریق تامین ارز با قیمت حداقلی بود.
وی با اشاره به اینکه روش کوپنی کردن کالاها از لحاظ تامین کالاها توسط دولت و ایجاد شبکه توزیع کار سختی بود گفت: دولت برای اجرای این روش باید هزاران نفر را استخدام، شبکه های توزیع را در کشور ایجاد و از همه مهم تر باید کالا را خودش می خرید و انبار می کرد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: یکی دیگر از عیب های وارده به روش کوپنی این بود که دشمنان می توانستند موضوعاتی مانند کمبود کالا و قحطی را در بحث های رسانه ای و تبلیغاتی خود پررنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت روش تامین کالاهای حیاتی با قیمت ارز حداقلی را در جنگ اقتصادی انتخاب کرد، اظهار داشت: درست است که این روش در برهه ای از زمان موجب نوساناتی در عرضه مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن شد ولی درحالت کلی روش بسیار موفقی بود.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد:  در برهه ای از زمان عرضه مرغ و تخم مرغ با نارسایی هایی روبرو بوده و باعث اذیت مردم شد ولی در حالت کلی جهادکشاورزی با افزایش میزان جوجه ریزی و عرضه تخم مرغ به میزان لازم در بازار موجب آرامش شد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت های دولت از تولید کننده ها نباید در جهت افزایش قیمت و فشار به مصرف کننده باشد، گفت: دولت می تواند از ابزارهای حمایتی مانند افزایش سرمایه در گردش، عرضه نهاده های دامی، دادن وام های کم بهره و سایر ابزارها از تولیدکنندگان حمایت کند.

فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ در زمینی به مساحت ۱۳۱ هزار مترمربع، امروز(سه شنبه) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری به بهره برداری رسید.

216215

کد خبر 1498162

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری تحریم ایران و آمریکا معاون اول رییس جمهوری کالاهای اساسی تامین کالاهای بخش کشاورزی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!