Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران استان با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به جهت نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال، همه مسائل و رفع موانع را مشخص و مورد تاکید قرار داده اند که به طور مفصل نشست هایی جهت تحقق این شعار خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی همچنین با تاکید بر لزوم آمادگی مسوولان برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله هشدارهای جوی، به فقر امکانات در برخی از دستگاه ها اشاره کرد و افزود: در بازدید از چند دستگاه از جمله اورژانس، آتش نشانی، راه آهن، برخی هتل و مسافرخانه ها متاسفانه کمبود امکانات ملموس بود.

وی با تاکید بر اینکه دلیل این کمبودها مشخص نیست گفت: واقعا نمی دانیم که آیا توزیع عادلانه امکانات صورت نگرفته یا مسئله دیگری عامل این کمبود ها به ویژه در حوزه مقابله با کرونا ویروس است.

 استاندار زنجان با اظهار تاسف از اینکه جاهایی که ضروری است برای شرایط بحران، امکانات بیشتری داشته باشند، اما از نظر امکانات در فقر هستند و مشکلات بسیاری هم دارند افزود: این در حالی است که در جلسات، با ارائه گزارش از امکانات موجود می‌گویند و نیز در نمایشگاه های متعدد، امکانات بسیار را در معرض نمایش می‌گذارند، اما مشاهدات عملی در بعضی از این ارگان ها و دستگاه ها، خلاف آن است.

 حقیقی در ادامه با ارائه راهکارها و دستورات لازم در جهت رفع مشکلات حوزه مدیریت بحران، خواستار هماهنگی و همکاری همه اعضا شد.

 وی از مدیریت بحران استان خواست تا اهتمام ویژه در خصوص خرید امکانات لازم برای برخی از دستگاه ها و ارگانها به ویژه در حوزه مقابله با کرونا به خرج دهد.  

 حقیقی همچنین بر استفاده از ظرفیت سپاه و ارتش و امکانات سایر ارگان ها، برگزاری جلسه و هماهنگی های لازم  تاکید کرد.

استاندار زنجان یادآورشد: فرمانداران و بخشداران هم با برآورد امکانات و رصد نیازها در حل و فصل مشکلات موجود تلاش کنند.

کرونا، نیاز و سختی معیشت مردم را افزایش داد

 حقیقی با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته کرونا معیشت مردم را با سختی مواجه کرده است افزود: نمونه های آن در پایان سال گذشته هم به وضوح قابل مشاهده بود.

وی افزایش تقاضا برای گوشت مرغ در روزهای پایانی سال قبل نسبت به سالهای ماقبل آن را از دلایل این وضعیت خواند و اظهار داشت: در ۱۰ روز پایانی سال، حداقل ۳ و نیم برابر نیاز استان گوشت مرغ توزیع کردیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: در منطقه ای از زنجان اگر روزی ۲۰۰ کیلوگرم در هر مغازه مرغ توزیع می‌شد، روز آخر در هر مغازه یک تن مرغ عرضه شد تا بین مردم توزیع شود ولی باز هم شدت تقاضا برای مرغ کاهش پیدا نکرد که این نشان از نیاز مردم و سختی معیشت آنان بود.

وی گفت : باید از همه امکانات برای مبارزه با آفت کشاورزی استفاده کنیم تا اثرات آن در امور معیشتی مردم ملموس شود.

استاندار زنجان یادآورشد: فرمانداران نباید منتظر اعلام نیاز و درخواست کشاورزان باشند بلکه با نیروهای ویژه نیاز آنها را رصد و در تامین آنها کوشا باشند.

حقیقی با اشاره به شعار سال افزود: فراموش نکنیم که اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید موانع رفع شود و از تولید پشتیبانی‌های لازم به عمل آید،  تامین نیاز بخش کشاورزی هم یکی از همین موارد حمایت از تولید است.

 وی با بیان اینکه موضوع تولیدکه نباید فقط به کارخانه ها کشیده شود بلکه باید در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی هم اهتمام ویژه به خرج دهیم گفت: جهاد کشاورزی هم باید به صورت ویژه و عملیاتی وارد عمل شوند.

 حقیقی از  مسئولان ذیربط، صدا و سیما و خبرنگاران خواست تا هشدارهای لازم را به موقع به اطلاع مردم برسانند.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان، نیز در این جلسه با بیان اینکه بررسی های تخصصی با توجه به الگوهایی که در دسترس داریم بارش های خیلی شدید را نشان نمی دهد گفت: ولی چون ماهیت بارش ها رگباری است و علاوه بر آن وزش بادهای شدید را هم داریم، باید آمادگی های لازم در این خصوص را داشته باشیم.

 رحمانیان با اشاره به اینکه سامانه دوم هم از ۱۱ فروردین منطقه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: اگرچه میزان بارش ها و وزش باد مانند موج اول نخواهد بود، ولی چنانچه نیاز به هشدار باشد، حتما هشدارهای لازم صادر می‌شود.

 وی میانگین بارش نرمال فروردین ماه امسال در استان زنجان را ۲/۵۰ میلی‌متر، اردیبهشت ماه را بیش از حد نرمال و برابر با  ۹/۴۷ میلی‌متر و خرداد را   ۸/۱۲ میلی‌متر، اعلام کرد و گفت:  درتیرماه  فقط بخش کوچکی از غرب استان بیش از نرمال بوده و بارش استان در تیرماه ۷ میلی‌متر است.

  مدیر کل هواشناسی استان زنجان، به دمای پیش‌بینی شده برای کل استان در چهار ماه آینده هم اشاره کرد و افزود: کل استان برای فروردین ماه افزایش یک تا ۲ درجه ای دما را تجربه می‌کند و میانگین دما در بلند مدت در استان، برای فروردین ماه  ۸.۴ درجه، اردیبهشت ماه  ۱۳.۳ درجه،  خرداد ماه ۱۸.۵ و دمای نرمال تیرماه برای کل استان هم ۲۲.۶ درجه  سلسیوس پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها ابهر طارم حوادث طبیعی مدیریت بحران استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر طارم حوادث طبیعی ابهر طارم حوادث طبیعی مدیریت بحران استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور استاندار زنجان میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود

ایسنا/زنجان رئیس شورای شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

مجید ناصحی‌مقدم امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متاسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی تصریح کرد: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص بود؛ با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی، شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

او با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملا برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم. با این حال اعضا شورای شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری کرده و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کند.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت کرده و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در این رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضا شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند، توجه داشته باشند.

مهدی طالب افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده و این اسناد دقیقا همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است. البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهارکرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است