Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@20:42:17 GMT

حضور انسان همزمان در چند مکان امکان پذیر شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۸۹۵۸

حضور انسان همزمان در چند مکان امکان پذیر شد

صدای ایران- پژوهشگران موفق به ساخت سیستمی برای ویدیو کنفرانس‌ها شدند که به‌وسیله آن حضور فیزیکی در چند نقطه از جهان امکان پذیر می‌شود.
بسیاری از افرادی که با ویدیو کنفرانس (برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جغرافیایی دور و نزدیک) سر و کار دارند  با این مشکل روبرو شده‌اند که ارتباط تصویر آنها بسیار بی کیفیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما برای رفع این مشکل به تازگی پژوهشگران و محققان  دانشگاه کویین کانادا موفق به ابداع  سیستمی  شدند که توسط آن افراد می‌توانند به صورت فیزیکی از طریق سیستم‌های ثبت تصویر هلوگرام، همزمان به چند نقطه جهان انتقال پیدا کنند.
 
این سیستم که «TeleHuman ۲»  نام دارد ،  به عنوان "اولین سیستم کنفرانس ویدیویی واقعی هولوگرافی" شناخته  شده که به وسیله آن برای افراد این موقعیت فراهم شده که  در جریان کنفرانس ویدیویی حضور فیزیکی داشته باشند.
 
این سیستم با استفاده از چند دوربین حرفه‌ای از فرد یا اشیا تصاویر متحرک سه بعدی تهیه می‌کند که این کار با کمک پروژکتور‌ هوشمند انجام  شده که اطراف آن  یک غلاف استوانه‌ای قرار دارند.
 
دوربین‌های تعبیه شده، تصاویری از تمام زاوایای شیء یا انسان گرفته و به پروژکتور‌ها انتقال می‌دهند، این پرژکتورها هولوگرام را به لوله متصل کرده و در نهایت تصویر را  به طور همزمان انتقال می‌دهند.
مدیر این پژوهش ها درباره این نوآوری گفت: "ما در نهایت می‌توانیم مردم و البته اشیا را با کمک یک هولوگرام در اینترنت در فاصله زمانی بسیار کمی جا به جا کنیم. برای این کار  نیاز به کلاه یا لباس خاص و یا شرایط پیچیده نیست. " در حال حاضر این طرح در مرحله آزمایش است.
 

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ویدیو کنفرانس تصویر مجازی ارتباط تصویر هولوگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

به گزارش "ورزش سه"، این روزها سوالات زیادی در مورد انتقال قریب الوقوع آرنه اسلوت به لیورپول مطرح می شود، در حالی که سرمربی هلندی تمرکزش را روی بازی های باقیمانده فاینورد در فصل جاری گذاشته است.

اسلوت روز یکشنبه صدمین بازی خود را با فاینورد جشن خواهد گرفت ولی بار دیگر پرسش ها در مورد انتقال قریب الوقوع او به لیورپول برای جانشینی یورگن کلوپ در نشست خبری، بر هر چیزی دیگری غالب بود.

اسلوت گفت: «برای بیست و پنجمین بار، من واقعاً نمی توانم به این سوال پاسخ بدهم چون هنوز هیچ چیز رسمی وجود ندارد، زیرا من اینجا با نشان فاینورد روی سینه‌ام، نشسته‌ام. بنابراین دوست دارم که این کنفرانس مطبوعاتی فقط در مورد فاینورد باشد، اما فکر می‌کنم شما سعی کنید دوباره درباره لیورپول سوال بپرسید.»

اسلوت اضافه کرد: «مطمئن هستم که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، اما واقعا نمی توانم به سوالات دیگری در رابطه با انتقال به لیگ برتر انگلیس پاسخ دهم. اگر این روند ادامه پیدا کند، کنفرانس خبری ناراحت کننده ای برایم خواهد شد. فکر می کنم مناسب است در پایان فصل به این سوالات پاسخ دهم. چون من اینجا تمرکزم روی فاینورد است.»

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!