Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در دیدار با رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و جمعی از فعالان حوزه گردشگری این استان گفت: در دهه‌های گذشته سفر در سبد خانواد‌ها وجود نداشت و رفتن به مکان‌های مذهبی یکی از اولویت‌ها آن‌ها بود.

او افزود: افراد بسیاد محدودی در حوزه میراث فرهنگی به عنوان جهانگرد به کشور‌های مختلف سفر می‌کردند، ولی با صنعتی شدن زندگی و راه اندازی رسانه‌ها جمعی سفر رفتن به یکی از برنامه‌های اصلی مردم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیدادی اظهار کرد: کشور ایران نسبت به کشور‌های دیگر در مسافر پذیری عقب است که نیاز به برنامه ریزی برای جذب گردشگر دارد.

او بیان کرد: کشور ایران باید نسبت به تعداد جاذبه‌های گردشگری آن زیرساخت‌های مناسبی نیز ایجاد کند.

علیدادی با اشاره به اینکه احساس نیاز در جنبه‌های مختلف گردشگری موجب تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی شد، گفت: دولت و به ویژه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به دنبال رفع احتیاجات مردم در زمینه گردشگری باشد.

او بیان کرد: کشور ایران به موجب داشتن سابقه تاریخی طولانی، تنوع اقلیم و آداب و رسوم و همچنین آب و هوای چهار اقلیم، کشوری پرافتخاری در دنیا به شمار می‌رود.

علیدادی افزود: غالب درآمد کشور‌های دنیا به موجب ورود گردشگران و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری است که متاسفانه ایران سهم کوچکی از این درآمد را بدست می‌آورد.

او بیان کرد: خوشبختانه وزارت میراث فرهنگی با سیاست‌های جدیدی که پیش رو دارد می‌تواند موفق عمل کند.

او به شیوع کرونا و مختل شدن معیشت مردم به خصوص افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس برخورد‌های متفادتی از جمله تعطیل کردن کسب و کار‌ها شد، ولی در ماه‌های بعد در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی کسب و کار‌ها تا حدودی ادامه پیدا کرد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه گردشگری بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از آن‌ها حمایت لازم شود.

ولی تیموری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمینه سفر‌های خارجی ممنوعیت ورود گردشگر داریم و فقط توریست‌های سلامت و مسافرانی که قصد انجام کار دارند اجازه ورود به ایران را دارند.

او گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی درکشور حاکم است و بحث سفر با، اما و اگر‌هایی همراه بوده است.

تیموری ادامه داد: به دلیل شیوع این ویروس و مسائل دیگر فعالان این حوزه نتوانستند کار کنند و به الزام حاکمیتی تعطیل بودند.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی به صورت غیر مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند که در این ایام ضرر زیادی دیده اند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به تضرر کسب و کار‌های به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد: معیشت برخی از افراد جامعه به سفر مردم وابسته است.

او با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط فعالان این حوزه گفت: هنگامیکه زنجیره درست و ایمن گردشگری را تعطیل می‌کنیم بدون شک تاسیسات گردشگری بدون مجوز فعال خواهند شد.

تیموری با تاکید بر اینکه نباید سفر‌ها باعث شیوع دوباره کرونا شود، تصریح کرد: عید امسال از پذیرش مسافر یا زدن چادر در مدارس، پارک‌ها و باشگاه‌ها با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری شد از طرفی اماکن تحت نظارت فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه امسال نسبت به عید نوروز سال گذشته به نسبت محدودی گشایش در حوزه سفر داشته ایم، عنوان کرد: عده‌ای از مردم سفر را به سال‌های اینده موکول کرده اند و عده‌ای هم در زنجیره درست و ایمن گردشگری سفر می‌کنند.

معاون گردشگری وزیر کشور با اشاره به اعطا تسهیلات ویژه کرونا به فعالان حوزه گردشگری اظهار کرد: دولت تسهیلات ۱۲ درصدی به آن‌ها اعطا کرده است که نزدیک سررسید قسط آن‌ها فرا رسیده است و متاسفانه بیکاران را به بیکاران بدهکار تبدیل کرده ایم.

او با تاکید بر اینکه به حمایت‌ها و رویکرد‌های مثبت نیاز داریم، ادامه داد: کرونا به این زودی‌ها ریشه کن نمی‌شود لذا باید با مدیریت صحیح می‌توان از این بحران عبور کنیم.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیان کرد: هدف ما توزیع سفر است تا همه استان‌ها از زنجیره گردشگری منتفع شوند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری و راه اندازی اقامتگاه‌ها در نقاط مختلف و حتی روستا‌ها تصریح کرد: اکنون گردشگری از نقطه محور بودن درآمده است.

تیموری ادامه داد: برنامه توسعه گردشگری کشور با همکاری چندین کشور دیگر درحال اجرا است و طرح‌های جامع گردشگری در ۱۹ استان تدوین شده و بقیه استان‌ها تا خردادماه سال جاری این طرح‌ها را به معاونت گردشگری کشور ارائه دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا میراث فرهنگی حوزه گردشگری دلیل شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید