Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، دکتر سیدمجتبی احمدی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور با اظهار اینکه پایش سلامت مبادی ورودی از ۲۵ اسفند ماه در مرز دوغارون در پایانه مرزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون ۹ هزار و ۷۲۰ نفر در دو مرز هوایی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و مرز دوغارون مورد پایش سلامت قرار گرفتند و تعداد ۴۸۳ مورد تست سریع و ۳۸۴ تست پی سی آر انجام شده که تعداد افراد مشکوک به مراکز تخصصی نیز ۴۸۱ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ضمن تاکید بر دغدغه‌مندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در کنار بحث امداد و نجات یادآور شد: موضوع مبادی ورودی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در مرز دوغارون از سال‌های قبل موضوع آگاهی از خطرات مین را همکاران بنده با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای میهمانان از کشور دوست و همسایه جمهوری افغانستان در برنامه خودشان دارند و در طی این مدت ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار نفر مورد آموزش‌های آگاهی از خطرات مین و جلوگیری از معلولیت‌های ناشی از آلودگی سرزمین افغانستان به مین انجام شده است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مرکز تهران بین تمامی میهمانان ورودی از شهریور ماه سال گذشته تا این لحظه ۳۵۴ هزار ماسک و مایع ضدعفونی توزیع شده و همچنین در این راستا برای موضوعات مختلف در بحث توان بخشی با کمیته صلیب سرخ همکاری‌های لازم انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی ۳۱ پایگاه بهاری انجام وظیفه می‌کنند، خاطرنشان کرد: همین طور که ریاست محترم جمعیت هلال احمر و ریاست محترم راهبر فرمودند در حال حاضر با افزایش سفرهای نوروزی، تیم‌های عملیاتی ما که ۲۵ تیم هستند در سراسر استان خراسان رضوی به عنوان قبله آمال شیعیان و عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) حضور دارند که ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اظهار اینکه هم اکنون شاهد افزایش ترددها هستیم، تاکید کرد: طبیعتا این موضوع بار مسؤولیت دوستان ما برای انتقال مصدومین را  افزایش داده است  که إن‌شاءالله با تدابیر جدی پیشگیرانه این موضوع را قابل حل کنیم.

وی عنوان کرد: در بحث آگاهی از خطرات مین هم در کنار امداد و نجات که از وظایف جدی است بحث توانبخشی و حمایت از معلولین و جانبازان به‌عنوان بزرگترین مرکز شرق کشور در مشهد مقدس در حال انجام است.

احمدی همچنین خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: با توجه به دغدغه جنابعالی در خصوص حاشیه شهر مشهد خواهشمندم کمک ویژه‌ای را برای توسعه و تجهیز مرکز توانبخشی در مشهد مقدس داشته باشیم و با حمایت جنابعالی از جمعیت هلال احمر شهرمان و نیز تاکید جناب آقای همتی إن‌شاءالله بتوانیم با توسعه و تجهیز این مرکز در ماه شعبان به جانبازان و معلولین کشور و نیز افغانستان خدمات ویژه‌ای را در این خصوص ارائه بدهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد