Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد عباسی امشب در دیدار و هم‌اندیشی جمعی از فعالان سیاسی و اقتصادی، علما، نخبگان و جوانان استان گلستان که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تحول‌آفرین، کارآمد و مردمی حلال مشکلات است در نظام اجرایی هیچ‌کس بدون آزمون و تجربه نباید گمارده شود نظام جایی برای آزمون و خطا نیست آزمون و خطا کردن در نظام مردمی و اجتماعی بسیار خطرناک است و هزینه بسیار سنگینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه مشکل اشتغال جوانان باید مرتفع شود، تصریح کرد: توجه دولت باید به اشتغال جوانان معطوف شود اگر اشتغال جوانان حل شود ازدواج آسان شکل می‌گیرد در حقیقت دولت موظفاست مسائل جوانان را محور اساسی برنامه‌های خود قرار دهد.

* دولت آینده باید دولت انقلابی باشد و مشکلات جوانان را بشناسد

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید طرفدار جوانان باشد، ابراز کرد: دولت آینده باید یک دولت انقلابی باشد و مشکلات جوانان را بشناسد و درصدد رفع مشکلات برآید متاسفانه طی چند ساله اخیر شاهد افزایش پنج الی ۶ برابری قیمت مسکن بودیم و صاحب خانه شدن برای جوانان امروزه تبدیل به یک رویا شده است.

گذشت آن زمانی که تعاونی‌های مسکن با مبلغ ۳ میلیون الی ۵ میلیون تومان صاحب خانه می‌شدند باید اصطلاحات چپ و راست کنار گذاشته شود همانگونه که رهبر کبیر انقلاب (ره) بارها و بارها بر این مسئله تاکید داشتند درحقیقت انتخابات یک نوع نوسازی جامعه است.

عباسی اجرای عدالت را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: جریان عدالت را فقط در بعد خوراک و اقتصاد نمی‌بینیم بلکه در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی عدالت را خواستار هستیم اگر به جامعه غربی نگاه کنیم متوجه می‌شویم بیشترین آمار بیماری‌های روانی و استفاده از قرص‌های روان‌بخش در غرب است یعنی در جایی که بیشترین تکنولوژی را به خود اختصاص داده است.

* مسوولان جوری مذاکره کنند که رفع مزاحمت شود

وی ابراز کرد: کسی که با داشتن بیش از چندین میلیارد تومان در راس کار قرار دارد فقط فرصت می‌کند که طی شبانه‌روز سرمایه‌هایش را بشمارد و وقت رسیدگی به سایر کارها را ندارد چه برسد به اداره کردن کشور در حقیقت این فرد با چنین مشغله‌ای به درد اجرا نمی‌‌خورد.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با تاکید بر اینکه متاسفانه دغدغه برخی از مسوولان اشتغال جوانان نیست، ادامه داد: اینکه در رسانه‌های خارجی اعلام می‌کنند تعداد ۳ هزار الی ۴ هزار نفر از فرزندان مسوولان در خارج از کشور هستند و بخشی از دلارهایشان در کشورهای بیگانه بلوکه شده در اثر نگاه‌های لیبرالیستی فرهنگی و اقتصادی است که در برخی از افراد رسوخ کرده و هنگامی که چنین انسان‌هایی در جامعه حاکم می‌شوند بزرگترین دغدغه‌شان جریان برجام در حوزه اقتصاد نیست بلکه به دنبال راه‌ صاف کن جاده‌ها از ایران به کشورهای غرب هستند تا فرزندانشان با سختی رفت و آمد نکنند این‌ها به فکر اشتغال جوانان نیستند.

عباسی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «مسوولان جوری مذاکره کنند که رفع مزاحمت شود» یعنی آنها مزاحم ما هستند و برای ما دردسر ایجاد می‌کنند و ما باید کاری کنیم که این مزاحمت‌ها برطرف شود که حرف بسیار درستی است به شرطی که مزاحمت‌ها برطرف شود آمریکایی‌ها با ایران کار دارند وگرنه ما با آنها کاری نداریم اگر با هواپیما از ایران به آمریکا سفر کنیم ۱۶ ساعت طول می‌کشد آمریکا مزاحم کشور ایران می‌شود ما با آمریکا کاری نداریم.

* تولید، شاه‌کلید نجات کشور است

وی فروش مواد خام را یک معضل برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه دو چرخ «واردات» و «صادرات و مواد خام» برعکس یکدیگر می‌چرخند ما نباید مواد خام را بفروشیم متاسفانه خاک را به صورت تُنی از ایران صادر می‌کنند و غذای سگ، قلاده‌های آنچنانی و امکانات بی‌ربطی را که نیاز اساسی مردم نیست وارد می‌کنند وقتی همه توجهات به طبقات خاصی صورت گیرد نتیجه آن ۶ برابر شدن ارزاق عمومی مردم می‌شود.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با اشاره به اینکه تولید، شاه‌کلید نجات کشور است، اذعان کرد: شهید بهشتی فرمودند «در جامعه‌ای که سیرها و یلی سیرها در کنار گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها باشند آن جامعه اسلامی نیست» در حقیقت یکی از معضلات جامعه مسئله اشتغال جوانان است و نداشتن اشتغال مانع انجام نگرفتن ازدواج جوانان می‌شود طبق ضریب جینی، فاصله طبقاتی مردم در انتهای دولت دهم ۰.۳۷ و اکنون به ۰.۴۲ افزایش یافته است.

عباسی افزود: فتنه‌گران سال ۸۸ سرمایه‌داران نوکیسه‌ای بودند که سرمایه‌شان را برای ایجاد فتنه و شلوغی در ایران مصرف کردند.

* من با رفتن اجباری سربازی مخالفم/ دولت مردمی به دنبال این است که مردم هرچه سریع‌تر صاحبخانه شوند

وی با بیان اینکه کلمه «مسکن مهر» توسط وزارت تعاون ابداع شد، افزود: حدود ۴ میلیون الی ۵ میلیون نفر واجد شرایط مسکن مهر شدند و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا انتهای دولت دهم از این محل صاحبخانه شدند که بیش از نیمی از این تعداد یعنی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نر در قالب تعاونی‌های مسکن مهر صاحب مسکن شدند.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال این است که مردم هرچه سریع‌تر صاحب خانه شوند نه اینکه عده‌ای سود بیشتر کسب کنند، تصریح کرد: وقتی حضرت آقا بر کلمه تولید تاکید دارند معنایش این است که اگر تولید داشته باشیم می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم اگر تولید داشته باشیم می‌توانیم ارز به دست آوریم اگر تولید صورت نگیرد و ارز نداشته باشیم ارز ملی تضعیف می‌شود.

عباسی از سربازی رفتن اجباری جوانان انتقاد کرد و گفت: من با رفتن اجباری سربازی مخالفم ایران از معدود کشورهایی است که سربازی رفتن به صورت اجباری است ۲۴ کشور دنیا مشمول رفتن سربازی اجباری هستند که ایران نیز از این امر مستثنی نیست چرا وقت بسیاری از جوانان باید برای رفتن به سربازی صرف شود.

* در ایران چه جناح چپ چه جناح راست همه به کشورشان وفادارند

وی داشتن برنامه دفاعی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: دفاع در کشور لازم است داعش با هدف مقابله با ایران ایجاد شد اما به لطف مدافعان حرم حتی کوچکترین خدشه‌ای به کشورمان وارد نشد.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با اشاره به اینکه باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنیم، افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری با شورای شهر همزمان برگزار می‌شود چرا هر بار شاهد این هستیم که عده‌ای از اعضای شورای شهر دستگیر می‌شوند چون هنوز بلد نیستیم خوب انتخاب کنیم.

عباسی نسبت به گفته نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «یک جناح طرفداران ما در ایران هستند»، واکنش نشان داد و گفت: وحدت ملی خط قرمز ماست، آمریکا و اسرائیل بداند در ایران چه جناح چپ چه جناح راست همه به کشورشان وفادارند و وقتی دشمن به یک وجب از خاک ایران تعدی کرد ملت ایران در مقابلش خواهد ایستاد.

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت تحول آفرین حلال مشکلات محمد عباسی اشتغال جوانان ورزش و جوانان وزیر اسبق چه جناح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند

استاندار گیلان گفت: مردم در همه عرصه‌ها پای اسلامیت، جمهوریت و انقلاب اسلامی مانده و از خون خود گذشتند، بنابراین اعضای شورای اسلامی باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_در همایش روز ملی شوراها با اشاره به نقش شورای اسلامی در حل بسیاری از مشکلات شهری و روستایی اظهار کرد: تشکیل شورای اسلامی یعنی مردمی‌سازی، جمهوریت و اسلامیت که یک اقدام بی سابقه در تاریخ ایران اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراها گامی به سوی تحقق قانون اساسی است، افزود: تحکیم پایه‌ها و قدرت انقلاب در کشور با تشکیل شوراها محقق شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان، اعضای شورای اسلامی باید نسبت به رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف تلاش کنند، خاطرنشان کرد: مردم در همه عرصه‌ها پای اسلامیت، جمهوریت و انقلاب اسلامی مانده و از خون خود گذشتند بنابراین اعضای شورای اسلامی باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند.

عباسی با بیان اینکه با تشکیل شورای اسلامی بسیاری از اختیارات به شهرستان‌ها سپرده شده است، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان دولت در شهر و روستا، باید بر اساس آمایش سرزمینی برای توسعه منطقه کمک کنند و دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه به پارلمان محلی دارد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از آرامش حاکم در حوزه مدیریت شهری رشت، گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت بسیار وفاق و همدلی دارند و همین امر موجب شد تا شهردار با انگیزه بسیار زیاد تلاش کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه قطار توسعه گیلان در حال حرکت است، تصریح کرد: عده‌ای دوست ندارند موفقیت‌های دولت در استان و افتتاح پروژه‌های عمرانی را ببیند ولی دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مسیر خود ادامه داده و هدفی جز رفع مشکلات مردم ندارد.

عباسی با تاکید بر صادق بودن وعده‌های دولت سیزدهم در تمامی حوزه‌ها افزود: در هر قسمتی که قول دادیم صادق وعده بودیم و در دو و نیم سال گذشته، آزادراه منجیل رودبار_ پل کابلی آستانه‌اشرفیه، پل غیر همسطح میدان گیل را افتتاح کردیم و و راه‌آهن رشت کاسپین با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از کسب رتبه برتری گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: در نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی (اکسپو) گیلان جز هفت استان برتر در میان ۳۱ استان شد و در همین راستا ۱۰۰ همت سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی در استان در حال انجام است.

استاندار گیلان اظهار کرد: دو و نیم هکتار اراضی به پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان الحاق شده است و امروز این امر مصوب شد و در آینده‌ای نزدیک این اراضی تحویل شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

عباسی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سراوان را خوب و بی سابقه داس تو گفت: در خصوص ساماندهی پهنه سراوان اقداماتی رخ داد که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و به طور علمی این پروژه در حال انجام است و دیگر نمی‌گذاریم مردم تاوان بی مسئولیتی برخی‌ها در گذشته را بدهند.

وی با اشاره به شناسایی منشا آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت تصریح کرد: فاضلاب بیمارستانی، شهرک صنعتی رشت، زندان لاکان و فاضلاب شهر رشت از جمله عوامل مهم در آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی بودند که تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان افتتاح و به تازگی ۱۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهرک صنعتی رشت تخصیص پیدا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتقال خواسته‌های مردم به مسؤولان بالادست سیار تأثیرگذار است، گفت: هدف دولت سیزدهم و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع دغدغه مردم است، بنابراین عملکرد دولت سیزدهم و شورای اسلامی باید بازگو شود و این تنها را تزریق امید به جامعه می‌باشد.

عباسی با بیان اینکه عملیات وعده صادق که توسط پاسداران دلاور جمهوری اسلامی انجام شد لرزه به اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی انداخته است، خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌های آمریکا توسط دانشجویان نشان دهنده اشاعه فرهنگ ظلم ستیزی و قدرت جمهوری اسلامی در دنیا است که به ثمره خون شهدا و امام شهدا به ثمر رسیده است.

در این همایش از شوراهای برتر شهرها و روستاهای استان گیلان تجلیل شد.

کد خبر 750102

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم