Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:31:13 GMT

طرز تهیه دونات خانگی؛ خلق یک طعم جذاب

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۹۴۴۷

طرز تهیه دونات خانگی؛ خلق یک طعم جذاب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرقی ندارد اهل کجا باشید، در همه جای دنیا عاشقان دونات برای خوردن این نان شیرین خوشمزه سر و دست می‌شکنند.

دونات در بسیاری از کشور‌ها طرفداران دو آتیشه دارد و همین محبوبیت باعث شده در شکل‌ها و مزه‌های متنوع تهیه شود. اگر شما هم از عاشقان دونات هستید، با این دستور تهیه می‌توانید به راحتی برای خود و خانواده‌تان دونات‌های خوشمزه آماده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه دونات:

آرد: پنج پیمانه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
شکر: نصف پیمانه
کره: ۸۰ گرم
شیر: نصف پیمانه
وانیل: نصف قاشق چای خوری
نمک: کمی

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های شامی نخودچی تهرانی و راز‌های خوشمزه شدن سویا تا کیک قهوه کافی شاپی + تصاویر

طرز تهیه و دستور پخت دونات:

۱. ابتدا برای عمل‌آوری خمیر مایه ۲ قاشق سر خالی خمیر مایه را با نصف پیمانه آب ولرم و یک قاشق چای‌خوری شکر داخل ظرف ریخته، در آن را ببندید و ۱۵ دقیقه به آن فرصت بدهید تا عمل بیاید.

۲. آرد را ۳ بار الک کنید و نمک را به آن بیافزایید. کره و شکر را با همزن مخلوط کنید تا رنگ کره روشن شود. حالا تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید. خمیر مایه آماده شده را همراه شیر ولرم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. حالا حدود ۴ پیمانه آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا به شکل خمیری یک دست درآید.

۳. باقی آرد را روی تخته بپاشید و خمیر را روی تخته منتقل کنید و به قدری ورز دهید تا به دست نچسبد. باید خمیر را حدود ۸۰ تا ۱۰۰ مرتبه رو تخته بکوبید. هرچه خمیر بیشتر روی تخته کوبیده شود لطیف‌تر می‌شود.

۴. خمیر را داخل کاسه‌ای که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید روی آن را با چاقو به شکل علامت + خراش دهید. سلفون بکشید و با پارچه یا هوله بپوشانید تا ظرف گرم نگه داشته شود. اجازه دهید خمیر حدود ۴۰ دقیقه در این حالت بماند.

۵. خمیر را بیرون آورده و دوباره ورز دهید تا پف خمیر گرفته شود. این کار از ترک خوردن خمیر زمان سرخ کردن جلوگیری می‌کند. روی تخته را دوباره آرد بپاشید با وردنه خمیر را به قطر یک سانت باز کنید. با استفاده از قالب دونات خمیر را قالب بزنید و آن‌ها را جداگانه روی کاغذ روغنی قرار دهید. با استفاده از همان پارچه دوباره روی خمیر‌های قالب زده را بپوشانید. (استراحت دوم)

۶. برای سرخ کردن دونات‌ها، داخل ظرف گودی روغن بریزید و اجازه دهید با حرارت کم داغ شود. دونات‌ها را به کمک کاغذ روغنی به داخل روغن بیاندازید. دونات باید داخل روغن شناور باشد. با استفاده از قاشق بر روی دونات‌ها روغن بریزید تا یک دست سرخ شود. حتما از شعله با حرارت کم استفاده کنید تا دونات کاملا مغز پخت شود. دونات‌های سرخ شده را داخل توری یا روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

۷. می‌توانید دونات‌های خود را با شکلات تخته‌ای آب شده یا پودر قند تزئین کنید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی دونات خانگی دونات ها روی تخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید