Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت داروسازی آمریکایی که در همکاری با شرکت آلمانی بیونتک نخستین واکسن کووید-۱۹ تایید شده در آمریکا را ساخت،‌ اعلام  کرد داروی بالقوه ضدویروسی‌اش در بررسی‌های آزمایشگاهی فعالیت قوی بر ضد «سارس-کوو-۲» ( ویروس که باعث کووید-۱۹ می‌شود) نشان داده است.

این داروی نامزدشده شرکت فایزر با نام PF-07321332 یک داروی مهارکننده پروتئاز است که از تکثیر ویروس در سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهای مهارکننده پروتئاز در درمان سایر عوامل ویروسی آسیب‌رسان مانند اچ‌آی‌وی (ویروس ایدز) و ویروس هپاتیت C چه به خودی خود چه در ترکیب با سایر داروهای ضد ویروسی موثر بوده‌اند.

فایزر معتقد است که این گروه مولکول‌های دارویی ممکن است به درمان‌های به خوبی قابل‌تحمل برای درمان کووید-۱۹ بدل شوند، به خصوص که درمان‌های بر همین اساس که برای بیماری‌های دیگر که وارد بازار شده‌اند، مشکلی از لحاظ عوارض جانبی خطرناک ایجاد نکرده‌اند.

این شرکت همچنین در حال بررسی یک داروی بالقوه ضد ویروسی با تزریق داخل وریدی در یک کارآزمایی بالینی مرحله اول در بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ است.

میکائل دالستن، مدیر ارشد پزشکی فایزر در این باره گفت: «این دو داروی خوراکی و داخل وریدی بالقوه می‌توانند یک الگوی درمانی کامل ایجاد کنند که مکمل واکسیناسیون در مواردی باشد که بیماری همچنان بروز می‌کند.»

داروی ضدویروسی فایزر در پشت سر دو داروی ضد ویروسی خوراکی دیگر قرار می‌گیرد که به مرحله کارآزمایی بالینی مرحله دوم یا میانی رسیده‌اند- اولی داروی ساخت شرکت رقیب فایزر یعنی مرک (Merck) که با همکاری شرکت Ridgeback Bio ساخته شده است، و دومی داروی ساخت شرکت‌های روش (Roche) و شرکت داروسازی آتئا (Atea).

یک داروی تجربی خوراکی ممکن است به بیماران کرونای بستری نشده کمک کند آزمایش یک ترکیب دو دارویی دیگر برای درمان کرونای شدید

داروی ضدویروسی رمدسیویر شرکت گیلئاد ساینسز در حال حاضر تنها دارویی است که سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کووید-۱۹ تایید کرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) همچنین برای درمان بیماران کووید-۱۹ به داروهای داخل وریدی ساخت شرکت «الای لیلی» که (در واقع آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی هستند) - یعنی داروی باملانیویماب (bamlanivimab) به تنهایی در ترکیب با داروی دیگر این شرکت یعنی اتسمیواب (etesevimab) و نیز یک درمان ترکیبی دیگر از همین نوع ساخت شرکت رجنرون (Regeneron)- مجوز اضطراری داده است.

داروهای جدید آنتی‌بادی مونوکلونال مانع از مرگ بیماران کرونا می‌شوند| پیشگیری با این داروها هم امکان‌پذیر است اینفوگرافیک | بیماران کرونا را در چه زمانی با چه داروهایی درمان می‌کنند؟ کد خبر 591742 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو برای درمان ساخت شرکت کووید ۱۹ یک داروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر ستاد انتخابات خوزستان در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵  شبکه خوزستان گفت: از بامداد امروز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آغاز شد.

حجت الله دهدشت افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس دراستان خوزستان در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:تبلیغات نامزد‌های انتخابات تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ٢۰ اردیبهشت ادامه دارد.

 مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران