Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد چهارشنبه از درخواست عراق برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا خبر داد.

بر این اساس، مقام‌های عراقی گفتند که دولت بغداد درخواستی رسمی به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا داده تا تاریخی را برای ادامه دادن گفت‌وگوهای استراتژیک درباره روابط دوجانبه و همچنین خروج نظامیان باقی‌مانده آمریکایی ازعراق تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: «این گفت‌وگوها در ماه ژوئن ۲۰۲۰ در زمان دولت [دونالد] ترامپ آغاز شد که در صورت ادامه پیدا کردن، اولین گفت‌وگوها در زمان بایدن خواهد بود که از ماه ژانویه روی کار آمده است. این گفت‌وگوها با هدف شکل دادن به آینده روابط آمریکا-عراق است».

سه مقام دولتی بغداد به این خبرگزاری گفتند که عراق اخیراََ درخواستی را برای از سرگیری این گفت‌وگوها با دولت آمریکا، به واشنگتن ارسال کرده است.

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای استراتژیک با دولت عراق را از ماه آینده میلادی از سر می‌گیرد و در آن درباره حضور نیروهای ائتلاف در این کشور نیز صحبت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ که دو روز بعد از ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین شهیید رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است و آنها باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا گفت وگوهای استراتژیک نظامیان آمریکایی در عراق گفت وگوهای استراتژیک گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

حماس اعلام کرد: این جنبش بر برخورد کاملاً مثبت و مسئولانه، توجه و مصمم‌بودن خود برای دستیابی به توافقی که پاسخگوی خواسته‌های ملت ما باشد، تجاوز را به طور کامل پایان ببخشد و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان، افزایش امدادرسانی، آغاز بازسازی و همچنین مبادله اسرا را محقق کند تاکید می‌نماید.

گفتنی است این دور از گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌ بس در نوار غزه و همچنین مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در قاهره ۲ روز به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد