Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، افزود: هم زمان با شیوع ویروس کرونا و امکان نداشتن حضور دانشجویان در دانشگاه ها، باید روشی برای ادامه آموزش ها انتخاب می شد که در بین روش های غیرحضوری به آموزش الکترونیکی رسیدیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه ها قبل از شیوع ویروس کرونا تجربه برگزاری آموزش الکترونیکی داشتند، گفت: بین ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه خوب و بزرگ کشور، ۲ دهه آموزش الکترونیکی پشت سر گذاشته بودند و آمادگی برگزاری کلاس های مجازی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی دانشگاه های غیردولتی هم از قبل شیوه آموزش الکترونیکی داشتند؛ چرا که شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها غیرحضوری بود.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها با دستورالعمل ها و تشکیل کارگروه آموزش الکترونیکی در سطح وزارت علوم، کلاس های مجازی را از اسفند ماه ۹۸ آغاز کردند، افزود: در تعطیلات نوروز ۹۹ بسیاری از همکاران در دانشگاه ها مشغول آموزش الکترونیکی بودند و نوروز استثنایی پشت سر گذاشتیم؛ چرا که درگیر تولید محتوا یا تهیه زیرساخت های آموزش مجازی بودند.

خاکی صدیق ادامه داد: در پایان ترم دوم سال تحصیلی گذشته بیشتر آموزش ها به سمت الکترونیکی رفته بود، اما فراز و نشیب هایی هم داشتیم. چون اعضای هیأت علمی و دانشجویان با این روش آشنا نبودند؛ البته در تابستان برخی از این کاستی ها جبران شد. در ترم اول سال تحصیلی جاری، دانشگاه ها با تجربه بهتری به سمت آموزش الکترونیکی حرکت کردند و نرم افزارها را شناخته بودند.

معاون وزیر علوم اصلی ترین چالش آموزش های مجازی را برگزاری مجازی دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانست و تاکید کرد: یکی از چالش های جدی آموزش های الکترونیکی دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و در اختیار داشتن امکانات نرم افزاری برای آنلاین برگزار کردن این درس ها است. در این زمینه تعدادی از دانشگاه های خوب کشور دروس عملی و آزمایشگاهی را مجازی برگزار کردند و نتایج خوبی به دست آمد، اما تعداد این دانشگاه ها محدود است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تشریح مشکلات دروس مجازی و امتحانات پایان ترم، اظهار داشت: وزارت علوم با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره، از فروردین ۹۹ اولین دستورالعمل های امتحانات پایان ترم را به دانشگاه ها ابلاغ کرد. حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، امتحانات دروس الکترونیکی به صورت مجازی برگزار می شد؛ چرا که امتحان صحیح تری است.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه آموزش ها نباید در کشور متوقف می شد و جهاد دانشگاهیان در این زمینه مانع از این اتفاق شد، گفت: آموزش عالی کشور از سیستم آموزشی الکترونیکی پیشرفته میان کشورهای دیگر برخوردار است و مطالبه همکاران دانشگاهی هم ادامه آموزش های الکترونیکی و حضوری به صورت ترکیبی است. این دستاورد حتی بعد از پایان شیوع ویروس کرونا نباید رها شود.

به گزارش ایرنا، سومین ترم کرونایی در قالب آموزش های الکترونیکی همچنان در دانشگاه ها جاری است و در نوروز ۱۴۰۰ کلاس های مجازی برگزار نمی شود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری علی خاکی صدیق ویروس کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش برخط آموزش الکترونیکی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری علی خاکی صدیق ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری علی خاکی صدیق ویروس کرونا اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش برخط آموزش الکترونیکی اخبار کنکور آموزش الکترونیکی شیوع ویروس کرونا دانشگاه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

کد خبر 6087965

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود